کارآفرینی

معیشت و امنیت شغلی از مشکلات جامعه کارگری

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: متاسفانه نبود معیشت و امنیت شغلی از مشکلات جدی جامعه کارگری می‌باشد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، هادی ابوی افزود: برای صیانت از نیروی کار در حوزه کارگری نخستین بحث اینکه کارگران امنیت شغلی داشته باشند که متاسفانه قراردادهای کار نگذاشته و نمی گذارد این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حفظ اشتغال کارگران در دوران کرونا اظهارداشت: در قانون کار بر صیانت از نیروهای کار و حفظ امنیت شغلی کارگران تاکید بسیاری شده است بنابر این با توجه به شرایط ویژه ای که در بحث کرونا داریم ضرورت دارد حمایت از اشتغال کارگران و مراقبت از آن ها در صورت ابتلا به کرونا در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با تشکر از کارفرمایانی که علیرغم مشکلات بسیار و کسادی بازار در ایام کرونا کارگران را حفظ کرده اند، گفت: انتظار داریم اگر کارگران دچار کرونا شدند عذرشان را نخواهند که معیشت شان به خطر بیفتد بلکه کمک کنند پس از درمان به سر کار برگردند و کارگرانشان را برای چنین روزهایی بیمه کنند تا علاوه بر کاهش هزینه ها از حمایت های اجتماعی برخوردار شوند.

ابوی افزود: کارگر در حال حاضر برای تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلاتی مواجه است و تامین هزینه های اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا فشار مضاعفی بر جامعه کارگری تحمیل می کند.

وی اظهارداشت: کارخانجات، واحدهای کارگاهی و غیره در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز را در اختیار کارگران قرار می دهند اما طبق آمار و اطلاعات موجود بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه کارگری کشور در بخش صنوف و خدمات مشغول فعالیت هستند که خودکارگر باید اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از ویروس کرونا را تهیه کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد: حال سئوال اینکه کارگران چقدر درآمد دارند روزی یک ماسک بخرند و پول دستکش و محلول ضدعفونی بدهند؟ وقتی توان لازم به لحاظ مالی جهت تهیه این اقلام را ندارند مسائل بهداشتی مربوط به کرونا را جدی نمی گیرد.

ابوی گفت: جدی نگرفتن مسائل و موارد مربوط به پیشگیری کرونا تبعات منفی زیادی در جامعه دارد که این روزها همه به آن واقف هستند.

وی افزود: استفاده از ماسک امروز در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده و مردم هر روز نسبت به گذشته بیشتر از اقلام بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش روز افزون ویروس کرونا استفاده می کنند و کارگران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بیان داشت: همچنین از حیث تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا مثل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و مواردی از این دست مشکل خاصی در جامعه وجود ندارد چرا که این اقلام به میزان کافی در حال تولید و عرضه است.

ابوی افزود: مشکل اصلی در شرایط حاضر بر سر هزینه تهیه این اقلام برای جامعه کارگری به خصوص در حوزه صنوف و خدمات است.

وی یادآور شد: برای رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار بویژه در حوزه اصناف و خدمات باید امکانات و لوازم بهداشتی در اختیار کارگران گذاشته شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51575
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن