اجتماعی

معاون وزیر کار: بازنگری در سرفصل‌های آموزشی ضروری است

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر بازنگری در سرفصل‌های آموزشی همسو با جهت گیری‌های اخیر دولت و برنامه ریزان به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر تاکید کرد.

«علی اوسط هاشمی» در دیدار با «محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش» که با هدف بررسی راهکارهای توسعه تعامل دو طرف برگزار شد، گفت: برای هم افزایی در مسیر توانمندسازی جوانان جامعه باید به یک گروه کاری مشترک و فعال بیندیشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دانش آموزان به ویژه در رشته‌های کار و دانش به گونه‌ای باید تربیت شوند که علاوه بر استعداد خود، از نیازهای بازار کار نیز مطلع باشند زیرا شناخت از تقاضای بازار یک ضرورت است.

وی با اشاره به استاندارد آموزش، صلاحیت حرفه‌ای و سنجش مهارت،  اعتبار گواهینامه مهارت و تربیت مربی به عنوان عناصر اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: این عناصر نقش اثرگذار و بسزایی در اعتبارزایی و کیفیت بخشی آموزش‌های مهارتی دارد.

هاشمی خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش می‌توان سطح المپیاد مهارتی کار دانش را به گونه‌ای ارتقا بخشید که راهیابی به مسابقات آسیایی و جهانی تسهیل و موجب تشویق دانش آموزان و جلب توجه آنان به ارزش مهارت شود.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش، یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش را آشنایی گروه‌های نظری با یک مهارت قبل از پایان تحصیلات  دانست و گفت: در هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه  نیاز به همفکری و تربیت عوامل موثر در دو دستگاه داریم.

«محسن حاجی میرزایی» افزود: در حال حاضر ۳۶ درصد ظرفیت آموزش و پرورش به رشته‌های مهارتی تغییر داده شده و در آینده ای نزدیک این رقم  تا ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ادغام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با کار و دانش از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برپایی اردوهای مهارتی برای کمک به تغییر نگاه اولیا و دانش آموزان ضروری است.

وی افزود: تدوین نظام جامع مهارت در دست اقدام است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12680
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن