صنعت-معدن-تجارت

معاون وزیر صمت خبر داد: رونمایی از بسته شهید جمهور برای بخش صنعت

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بسته پیشنهادی شهید جمهور برای بخش صنعت در دهم تیرماه با حضور سرپرست ریاست جمهوری رونمایی می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین ، فرشاد مقیمی در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، اظهار داشت: بسته‌ای در قالب هدیه رئیس جمهور شهید به بخش صنعت کشور با همکاری و هماهنگی ۱۵ دستگاه و تشکل‌های بخش خصوصی تهیه شده که قرار بود با حضور شهید آیت‌الله رئیسی رونمایی شود که اکنون به عنوان یادگاری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد. وی افزود: تنظیم‌گری این بسته بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و تشکل‌ها نظرات و ارایه پیشنهادها را جمع‌بندی کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر نسبت واحدهای راکد به کل واحدها به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است. این عدد پیش از این حدود ۱۷ درصد بود. بر این اساس از مجموع بیش از ۵۴ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی، ۶۸۵۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد. وی درباره وضعیت تأمین برق واحدهای صنعتی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، محدودیت‌هایی بر مجموعه شهرک‌ها و واحدهای صنعتی تحمیل شده و هفته‌ای یک روز برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان متفاوت است. البته به گفته این مقام مسئول شهرک‌های صنعتی خودشان اقداماتی برای تامین برق در شهرک‌ها داشته‌اند. امروز بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود. ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده است.

همچنین ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت و ساز است. مقیمی درباره میزان کسری برق در شهرک‌های صنعتی گفت: سال گذشته شهرک‌ها و نوحی صنعتی در کشور حدود ۴۷۰ مگاوات مشمول اعمال مدیریت مصرف برق شدند. برای امسال درخواست ما این بود که اولا مدیریت مصرف برق برای صنایع اعمال نشود و اگر هم قرار است که این موضوع اجرا شود مانند سال گذشته باشد. معاون وزیر صمت درباره تعداد واحدهای تحت تملک بانک‌ها گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند. وی در مورد احیای واحدهای راکد تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است امسال ۱۹۰۰ واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی، احیا شود. وی به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشورها اشاره کرد گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=104816
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن