خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:برگزاری جشنواره استانی زرشک ، اواخر مهرماه

تفاهم آنلاین – خراسان جنوبی – رضا بهنام : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره استانی زرشک در هفته آخر مهر امسال و همزمان با فصل برداشت این محصول خبر داد. جواد اشرفی در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره زرشک گفت: در سال جاری برگزاری این جشنواره با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با رویکرد مردمی برنامه‌ریزی شده است.
وی اظهار کرد: براساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اتاق تعاون متولی برگزاری جشنواره زرشک تعیین شده و سایر دستگاه‌های متولی ملزم به همکاری هستند.
معاون استاندار ادامه داد: قرار نیست در روند قیمت گذاری محصول ورود کنیم زیرا وقتی محصول با کیفیت است، خودش شأنیت و قیمت دارد اما اگر احساس شود در زمان برداشت، دلالان قصد ورود به بازار زرشک را دارند، بنیاد علوی برای خرید توافقی زرشک استان ورود خواهد کرد.
به گفته وی؛ هرگز اجازه نخواهیم داد در سال جاری پای دلالان به بازار زرشک باز شود و هدف ما این است که با معرفی بیشتر زرشک در سطح کشور و بازاریابی مناسب آن کشاورزان به دسترنج واقعی خود برسند.
اشرفی معرفی محصول و توسعه استانداردها در حوزه زرشک، مدیریت فرآیند از برداشت تا استحصال زرشک، توسعه فرآوری زرشک، توسعه بازارهای هدف و زیرساخت‌های ارزش افزوده این محصول را از اهداف برگزاری جشنواره زرشک عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف باید همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم منشأ همه تغییرات هستند افزود: اگر به دنبال ارتقای ارزش افزوده و معرفی زرشک هستیم باید مردم و بهره‌برداران نیز پای کار بیایند تا شاهد تحول در زمینه این محصول راهبردی استان باشیم.
خارج شدن محصول زرشک از زیر نظر اتحادیه قنادان و پیش‌ بینی اتحادیه جداگانه برای این محصول، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای ارتقای کیفیت و سلامت زرشک، کاهش بار میکروبی زرشک با خشک کردن بهداشتی و اصولی برای توسعه صادرات و معرفی بیشتر زرشک در سطح کشور از راهکارهایی است که در این جلسه ارائه شد.
ایجاد میز توسعه صادرات در حاشیه جشنواره زرشک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان در راستای تولید محصول باکیفیت و استاندارد و در نهایت استانداردسازی محصول زرشک از دیگر راهکارهای ارائه شده بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98347
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن