کارآفرینی

مشاغل نوظهور جهان

مشاغل نوظهور در جهان به طرز شگفت آوری گوی سبقت را  از مشاغل سنتی  ربوده  است. مشاغل نوظهوری که به سمت نوعی دگردیسی  در حال حرکت اند و حتی در ده سال گذشته ، کمتر کسی به آن ها می اندیشد. اگر جوانان نسل دهه های پنجاه و شصت ،مهم ترین دغدغه شان عبور از سد کنکور و پذرفته شدن در دانشگاه بود، اکنون شرایط بسیار تغییر کرده است. دیگر نه دانشگاه ها، دانشگاه های سابق اند و نه دیگر یک رشته ی تحصیلی خوب ضمانتی برای یک شغل خوب است.

غالب شدن انواع و اقسام فناوری ها و تحولاتی که اینترنت در جهان ایجاد نموده است، مشاغل نوظهور را رنگ و بویی تازه بخشیده، مشاغلی که هنوز تا شناخته شدنشان بصورت کامل راهی طولانی باقیمانده و البته بسیاری از افراد یا هنوز آن ها را نمی شناسند و یا نمی دانند که روزگار بسیاری از مشاغل سنتی قدیمی به سر رسیده است.  شغل‌ های نوظهور، فرصت‌هایی ارزشمند برای کسب تجربه ‌های بی‌ نظیر در عصر مدرن به حساب می آیند. البته شما می توانید با یک جستجوی ساده از ده ها و شاید صدها شغل نوظهور از اینفلوئنسری، بلاگری، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، ادمین صفحات اجتماعی، کارشناس سئو و … و موارد مشابه بسیاری از این دست  اطلاع یابید. اما هدف ما تنها اشتغال در این مشاغل نیست. اینکه مشاغلی از این دست در این روزها طرفداران بسیاری دارد و براحتی و با کمترین امکانات می توان از آن بیشترین بهره برداری مالی را داشت، یکطرف ماجراست و اینکه ما امروز با توجه به اقتضائات و مهارت های شغلی خودمان چقدر از این مشاغل نوظهور بهره برداری می نماییم ، سمت دیگر ماجرا قرار دارد.

ما می خواهیم به کارآفرینان جوان این پیام را بدهیم ،چنانچه راغب به بدست آوردن موفقیت های روزافزون هستید، از دنیای تکنولوژی عقب نمانید. مهم این نیست که تنها در مشاغل نوظهور مشغول به فعالیت باشیم، مهم آن است که در خدمت گرفتن مشاغلی از این دست به کسب و کارتان رونق دو چندان ببخشید.

بگذارید مثال ملموس تری را بیان کنیم. ما یک اینفلوئنسر نیستیم، اما این بدین معنا نیست که خود و کسب و کارمان را از مزایای بی حد و مرز صفحات اجتماعی و اینستاگرام محروم بسازیم. در کنار هر کسب و کاری که در آن مشغول به فعالیت هستیم باید برایش پیج و سایت راه اندازی نماییم و در قدم دوم از معرفی و تبلیغات اینلوئنسرها نیز حداکثر بهره برداری را نماییم. کارآفرینان جوان نه تنها باید همگام با تکنولوژی های روز، کسب و کار خود را آپدیت نمایند، بلکه باید چندین گام هم جلوتر باشند.

به لطف فناوری ارتباطات ، مشاغل نوظهور خانگی یا از راه دور نیز ،رونق فراوانی یافته اند. مشاغلی که از شرایط دورکاری بهره می برند و مشتریان خود را نیز دارند. دنیای مشاغل، دنیای وسیعی است، تا جایی که می توان گفت : هیچ کس بیکار نیست  و افراد با توجه به سطح توانایی، نوع استعداد و میزان تخصص لازم می توانند صاحب شغل شوند.

بنابراین لازم است ، زیرساخت های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه این کسب و کار را فراهم و نظارت بر فعالیت آن ها نیز اعمال شود.

شغل های نوظهور
شغل های نوظهور

در این راستا باید از سوی دولت نیز از این کسب و کارها حمایت ویژه ای شود ، تا رشد و توسعه نمایند، درغیر این صورت متاسفانه این شغل ها به مسیرهای دیگری هدایت خواهند شد. برخی از مشاغلی که در بستر اینترنت به رونق رسیدند به دلیل عدم حمایت ، به سرعت شکست  خوردند و از بین رفتند .

همانطور که اشاره شد ، با توجه به این که همراه با رشد علم و فناوری تمام دنیا به سرعت در حال پیشروی به سمت مشاغل نوظهور هستند اما این موضوع آنچنان در کشور ما رشد نکرده و به نوعی نسبت به آن غفلت شده است. بنا براین ما هم باید برای رسیدن به چشم انداز مثبت در این زمینه نباید بی اعتنا نباشیم و همراه با ظهور تکنولوژی‌های نوین و مدرن جهان حرکت نماییم تا از این قافله مهم برای دستیابی به مشاغل آینده و رشد هر چه بیشتر صنعت آی تی عقب نمانیم.

لطفی – کارشناس فناوری

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85485
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن