کارآفرینی

مشاغل خدماتی، تاثیرپذیرترین کسب‌وکارها از کرونا

یک فعال حوزه کار درباره آسیب‌پذیری کسب‌وکارها در بحران کرونا اظهار کرد: در چند ماهی که درگیر بحث کرونا شدیم، اولین شغل‌هایی که آسیب دیدند، مشاغل خدماتی و کسب‌وکارهایی بود که ارتباط مستقیم با مردم داشتند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، فتح‌اله بیات آژانس‌های مسافرتی، مراکز تفریحی و گردشگری و رستوران‌ها را از جمله کارهای خدماتی دانست که با شیوع کرونا دچار مشکل و توقف فعالیت شدند و گفت: بخش‌های تولید وصنعت به دلیل پایداری بیشتر مشاغل با کمترین می‌زان آسیب روبه‌رو شدند.

وی با بیان اینکه مشاغل خدماتی از ثبات و ماندگاری کمتری در برابر بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی برخوردارند، تاکید کرد: صاحبان کسب‌وکارهایی که بنیه اقتصادی ضعیف‌تری دارند، در چنین شرایطی زود از پا در می‌آیند، لذا معتقدم اگر بتوانیم شغل‌های پایدار ایجاد کنیم که ساختاری قوی‌تری داشته باشند به مراتب بهتر است.

این فعال حوزه کار،  بهترین نوع کسب‌وکارها در دوران کرونا را کسب‌وکارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: کسب‌وکارهایی که توانسته‌اند از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند، موفق تر بودند و بیشتر سود کردند.

در این شرایط شغل‌هایی هستند که امکان دورکاری برایشان وجود دارد و می‌ توانند فعالیت خود را در بستر اینترنت دنبال کنند، لذا کارهایی که قابلیت انجام آن‌ها در بستر وب و به شکل دورکاری فراهم هست باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارهایی که به حضور فیزیکی نیاز ندارد، مثل کارهای آموزشی یا برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها و مدارس را می‌ توان در قالب فضای مجازی انجام داد به شرط اینکه امکانات اولیه نظیر اینترنت پرسرعت و پهنای باند مناسب و دسترسی به سیستم‌های هوشمند برای افراد و خانواده‌ها فراهم شود.

به اعتقاد این فعال حوزه کار، پیامدهای شیوع کرونا در نیمه دوم‌ سال غیرقابل پیش‌بینی است، به همین دلیل باید بحث آموزش‌های مجازی و دورکاری را جدی بگیریم و امکانات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال را  تدارک ببینیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43416
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن