اجتماعی

مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند درآمد خوبی دارند؟

مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند از جمله جاذبه‌های عید نوروز هستند. شور و نشاط مردم برای ورود به سال جدید و نو کردن همه چیز عامل چنین پدیده‌ای است. مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند بر مبنای دو اصل کلی فروش جنس ارزان و فروش اقلام نوروزی شکل می‌گیرند. البته این پدیده در تمام دنیا و در مناسبت‌های خاصی مانند سال نو رایج است. گرچه این پدیده از نظر اقتصادی اشتغالزایی ماندگاری ایجاد نمی‌کند اما حداقل در ظاهر هر دو گروه خریدار و فروشنده از معامله خود راضی هستند.

مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند: فروش اقلام نوروزی
مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند: فروش اقلام نوروزی

شغل هایی که دم عید ظاهر می‌شوند: فروش اقلام نوروزی

از جمله مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند فروش اقلام نوروزی است. مهمترین این مشاغل فروش هفت سین است. فروش هفت سین یکی از مشاغل پردرآمد نزدیک نوروز است. در این زمینه دو استراتژی کاملاً متفاوت وجود دارد که هرکدام مشتریان خاص خود را دارند. تولید هفت سین ارزان برای اقشار کم درآمد مناسب است و سود آن در فروش به تعداد بالا است. اما تولید هفت سین لوکس و هنری، مختص اقشار مرفه جامعه است. برای این گروه از جامعه قیمت هفت سین اهمیت چندانی ندارد. زیرا آنها حاضرند برای یک هفت سین خاص و متفاوت هزینه گزافی پرداخت کنند. اما باید به این گروه از مشتریان خاص دسترسی داشته باشید. فروش هفت سین لوکس معمولاً در صفحات اینستاگرام معروف انجام می‌شود و درآمد بسیار خوبی دارد.

علاوه بر فروش هفت سین فروش گلدان‌های گل، آجیل، شیرینی و شکلات هم در نوروز بسیار سودآور است. در این زمینه از یک سو فروش اجناس متفاوت و خاص و از سوی دیگر فروش اجناس ارزان هر دو مشتریان خاص خود را دارند. ضمن اینکه گزینه‌های دیگری مانند فروش شیرینی خانگی یا شکلات طبیعی هم در این زمینه بسیار سودآور است.

فروش اجناس ارزان
فروش اجناس ارزان

مشاغلی که فقط دم عید ظهور می کنند: فروش اجناس ارزان

حقیقت این است که تب و تاب خرید اجناس نو به نوعی هیجان کاذب در مردم ایجاد می‌کند. حال و هوای عید نوروز سبب می‌شود مردم ناخودآگاه برای نو کردن همه چیز اشتیاق داشته باشند. گرچه مشکلات اقتصادی در سالهای اخیر موجب شده خرید عید مردم بسیار محدود شود. اما به هر حال هر یک از اقشار جامعه تلاش می‌کنند به تناسب شرایط اقتصادی خود برای خرید اجناس نو اقدام کنند. اگر قشر مرفه با تغییر دکوراسیون منزل به استقبال نوروز می‌روند اقشار ضعیف جامعه هم به خرید یک سفره نو بسنده می‌کنند. به همین دلیل است که از مشاغلی که فقط دم عید ظاهر می‌شوند فروش اجناس ارزان قیمت است. کیف زنانه و لباس کودک از جمله اجناس ارزانی است که دم عید بازار بسیار خوبی دارد. برای فروش این اجناس نیازی به مکان خاصی هم نیست. زیرا دست‌فروشی هم از جمله مشاغلی است دم عید در اغلب خیابان‌ها رواج می‌یابد.

بدیهی است در آمد حاصل از مشاغلی که فقط دم‌عید ظاهر می‌شوند برای یک سال کافی نیست. ولی به هر حال درآمد این مشاغل به اندازه‌ای قابل توجه است که افراد زیادی به این مشاغل روی می‌آورند. افرادی هم هستند که چند صباح نزدیک نوروز را به امید درآمد بیشتر سخت‌تر کار می‌کنند تا روزهای کم رونق بعد از عید را پشت سر بگذارند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81804
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن