کارآفرینییادداشت

مشاغلی که از کرونا متضرر خواهند شد

بیش از دو ماه است که از زمان شیوع ویروس کرونا در چین می گذرد. ویروسی که علی رغم احتیاط های انجام شده به سرعت برق و باد، مرزها و قاره ها را در نوردیده و زنگ خطری را نه تنها برای آسیایی ها بلکه برای اروپا نیز به صدا درآورده است و طبق آمار‌ها تاکنون به بیش از40 کشور دنیا سرایت کرده است. البته در طول این مدت، چینی ها لحظه‌ای بیکار نبوده و از همان روزهای اول شیوع بیماری تمرکز خود را بر روی مهار این ویروس گذاشتند و تلاش کردند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با قرنطینه شهر “ووهان” و شناسایی افراد مبتلا به این ویروس جلوی گستردگی و انتشار آن را بگیرند. شرکت‌های مطرح چین و برندهایی همچون “هواوی و شیائومی” هم برخی خطوط تولید خود را به حالت تعلیق درآورند و در بحث لجستیک و مالی به کمک دولت آمدند تا با این بحران ملی مقابله کنند. اما آنچه بیش از همه در اقدامات چینی‌ها به وضوح قابل مشاهده است، مشاوره‌های بهداشتی و تامین امکانات مورد نیاز بهداشتی در جهت حفظ سلامت مردم و مقابله با این ویروس بوده که با ایجاد و برقراری یک آرامش نسبی، برنامه حفظ اشتغال کارکنان مشاغلی که مرتبط با این ویروس بودند را در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی کرده تا کسب و کار‌ها

به وضعیت عادی برگردند. برای تحقق این مهم فضای مجازی از جمله ارکان مهمی بود که از یک سو از مراجعه ی حضوری مشتریان برای خرید اقلام مختلف و عرضه کنندگان جلوگیری می کرد و از سوی دیگر از بیکاری طیف وسیعی از مشاغل مرتبط با کرونا جلوگیری به عمل می‌آورد. طراحی و تبلیغ برای گسترش اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی را برای سفارش آنلاین غذا و تحویل آن ایجاد و معرفی کرد تا مردم بدون آنکه از خانه خارج شوند از طریق فضای مجازی خرید‌های خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا