بانک-بیمه-بورس

مدیر عامل بیمه ایران :حرکت در مسیر هوشمندسازی را بدون وقفه ادامه خواهیم داد

حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در جلسه یک شنبه های تحول و نوآوری  با موضوع رونمایی  از  ” سامانه جامع بیمه های کشتی “، عنوان کرد: با توجه به توسعه و گسترش فعالیت های بیمه ایران و برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر  بین شعب، واحد های اجرایی  و مدیریت فنی در ستاد مرکزی  و همچنین بهبود  عملکرد هر یک از بخش‌ها، استفاده از ابزارها و روش‌های نوین به خصوص پنل‌های مدیریتی را در دستور کار شرکت قرار دادیم  و این مسیر هوشمندسازی و ارتقای جامع سیستم‌های فن‌آوری اطلاعات را بصورت مستمر و پیوسته و بدون هر گونه وقفه ای، ادامه خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، شریفی در این جلسه که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، اسماعیل مهدوی نیا  و علیرضا مقدسی  اعضای هیات مدیره، سلامی سرپرست معاونت  برنامه ریزی و نوآوری ، مجید رحمتی مدیر کل بیمه های مسئولیت و حمل و نقل کالا و جمعی از کارشناسان برگزار گردید، ضمن  تقدیر از مسئولین ذی ربط برای راه اندازی سامانه تحت وب بیمه های کشتی  و با اشاره به تاکیدات اعضای مجمع و هیات مدیره بیمه ایران برای شفاف سازی فعالیت های شرکت ، اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته بین بخش های مختلف فنی و آی تی، داشبوردهای مدیریتی برای افزایش کارایی بازتعریف و بهینه سازی شد تا  اطلاعات شفاف و جامع تری را  از وضعیت جاری و روندهای کسب و کار شرکت استخراج کرده و به صورت یکپارچه در اختیار مدیران برای تصمیم گیری قرار دهد.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران، یکی از دلایل افزایش پرتفوی بیمه های کشتی را تفویض اختیار سیستمی دانست و خواستار جذب رشته های بیمه ای پرسود در بازار بیمه کشور شد و  تاکید کرد: مسئولین بیمه ایران باید با  جدیت بیشتری نسبت به  ارزیابی و احصای چالشهای پیاده سازی سیستم های هوشمند اقدام نموده و گزارشات را بصورت منظم به هیات مدیره ارسال نمایند تا با اصلاح و تغییر روش ها، به  اهداف تعیین شده برسیم.

سیدمحمدناصرمبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران نیز در این جلسه، بیمه های کشتی را شناسنامه و خواستگاه اصلی پیدایش بیمه در جهان نام برد و بیان داشت: کلمه بیمه برای  اولین بار برای پشتیبانی از تجارت و حمایت از کشتیرانی در برابر خطرات و دزدان دریایی و بطور کلی برای خطرات  تجارت با کشتی شکل گرفت.

شرکت سهامی بیمه ایران در این خصوص، با اتخاذ تدابیر و ایجاد  صندوق خاص برای پوشش بیمه ای کشتی ها در زمان دفاع مقدس ضمن حفظ توازن اقتصادی،  نشان داده که می تواند نقش پررنگی در صنعت بیمه حمل ونقل دریایی  کشور داشته باشد.

وی در ادامه به نقش تاثیر گذار بیمه ایران در موضوع کنوانسیون بین‌المللی دریایی و متغیرها و قوانین مربوط به آن پرداخت و اظهار داشت: با ارائه طرح های نوین بیمه ای و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ساختارمند شدن نرخ دهی و با تکیه بر ریز فاکتور ها ، می توانیم سهم بازار بیمه ایران در این رشته را افزایش دهیم.

علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره بیمه ایران همکاری  واحدهای مختلف شرکت را  یکی ازعوامل موفقیت این طرح دانست و گفت: در تجارت خارجی شرکت های بیمه نقش پررنگی دارند از اینرو پیاده سازی و اجرای عملیات بیمه گری برای صدور و پرداخت خسارت  بیمه نامه های دریایی اقدامی هوشمندانه است که با تلاش حوزه های فناوری و بیمه های حمل و نقل، امروز به بهره برداری رسیده است.

وی خواستار توسعه این طرح برای پوشش تمامی بیمه نامه ها ی حمل و نقل دریایی و کشتی شد و تصریح کرد: برنامه ما افزایش پرتفوی شرکت در بیمه نامه های کشتی و حمل و نقل دریایی است، از اینرو باید با ایجاد تنوع و تسهیل صدور و پرداخت خسارت و همچنین  بر اساس استانداردهای جهانی ، تمامی بیمه نامه های دریایی در این سامانه تعریف شود.

در این جلسه سلامی، رحمتی و کارشناسان توضیحاتی در خصوص مراحل مختلف طرح ارائه نمودند و در پایان جلسه از مجید رحمتی به خاطر اقداماتی که در زمینه توسعه ،گسترش و حمایت ازسامانه های هوشمند انجام داده ، تقدیر به عمل آورند.

گفتنی است سامانه جامع بیمه های دریایی (کشتی و شناور )، به  صورت وب بنیان و مبتنی بر زیر ساخت های فنی و یکپارجه شرکت با زیر مجموعه فرم های عملیاتی ، حسابداری، مدیریت مشتریان، مدیریت  ومدیریت فرآیند طراحی و پیاده سازی شده است.

اجرای این طرح موجب  کاهش مخاطرات، تسهیل  روند کار واحد های اجرایی ونمایندگان ، افزایش نظارت و نرخ دهی سیستمی و حذف محاسبات دستی، عدم تمرکز گرایی و تفویض اختیار و انتقال دانش ، تسریع در صدور بیمه نامه های دریایی و بهبود عملکرد آن شده و با اجرای این طرح در میزان مبالغ 200 درصد و در تعداد بیمه نامه ها 75 درصد رشد ایجاد شده است.

مزایای دیگر این طرح ، خروج سیستم سوق در پرداخت ها و شفاف سازی اطلاعات و صورت های مالی ، تجمیع اطلاعات و دیتاها، ایجاد چارچوب و شکل یکسان بیمه نامه ها و قابلیت استعلام بر اساس کد یکتا و پیاده سازی سیستمی حدود اختیارات است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=95101
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن