بانک-بیمه-بورس
مدیر عامل بیمه ایران :استفاده از داشبورد های مدیریتی موجب شفافیت عملکرد بیمه ایران شده است
حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر ضرورت استفاده مدیران بیمه ایران از داشبورد های مدیریتی و هوش تجاری ، اظهار داشت: شرکت سهامی بیمه ایران همراستا با دولت سیزدهم و به منظور شفاف سازی فعالیت های خود اقدام به تکمیل و راهاندازی داشبوردی مدیریتی نموده است.
بکارگیری این داشبورد ها ،علاوه بر اصلاح فرآیند های تجاری، مالی و بیمه گری ، گامی بلند برای شفافیت عملکرد و تسهیل در دسترسی شفاف نهادهای نظارتی بر اطلاعات و عملکرد بخش های مختلف شرکت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، شریفی ، پیچیدگی ها و تعداد بسیار زیاد داده های تولیدی را ، از دلایل اصلی نیاز شرکت برای استفاده از داشبورد هوش تجاری برشمرد و گفت : مصمم به تقویت این داشبورد ها در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر ، با توجه به آمار و داده های مختلفی که در شرکت تولید می شود ، هستیم.
وی افزود: داشبورد های مدیریتی به عنوان ابزاری جدید و نوآورانه ، مزیت رقابتی زیادی برای شرکت ایجاد کرده و بطور ویژه و خاصی، موجب چابکی در تصمیم گیری ها و فعالیت های شرکت شده است.
اعتقاد دارم ، این داشبورد ها به عنوان یک نیاز ضروری ، ابزار مناسبی برای پیگیری ، ردیابی، تجزیه و تحلیل استخراج و ارائه انواع گزارش هادر قالب گرافیکی و تحلیلی هستند به همین جهت باید مورد توجه جدی و استفاده همه مدیران ارشد شرکت و تصمیم گیران ، قرار گیرد .
وی مزایای دیگر این داشبوردها را تحلیل دقیق و سریع داده ها ، بهبود تصمیمگیری ، پویایی و افزایش رقابتپذیری عنوان کرد و افزود : داده های حاصل شده از داشبورد های هوش تجاری در زمینه فعالیت های بیمه گری و غیر بیمه گری به مدیران بیمه ایران ، این امکان را خواهد داد تا عملکرد شرکت را به صورت زمانبندی شده و در بازده تاریخی مد نظر خود بنا به نیاز های مورد نظر ، مشاهده کنند و با تحلیل داده های مختلف، موجب بهبود عملکرد شرکت در زمینه های مختلف شوند.
همچنین با توجه به پویایی و به روز رسانی این داشبوردها ، دادههای جدید همواره در دسترس بوده و این موضوع قدرت رقابت پذیری را افزایش خواهد داد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان داشت : در حال حاضر ، تعداد داشبوردهای راه اندازی شده در بیمه ایران به بیش از 30 داشبورد و تعداد کاربران آن نیز ، در سراسر کشور به بیش از 900 نفر رسیده است و بصورت عملی ، این امکان ، برای هر مدیریت و شعبه فراهم شده که بصورت برخط و لحظه ای به اطلاعات مورد نیاز خود برای به دست آوردن گزارش عملکرد و بررسی آن دسترسی پیدا کند.
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود : تعداد داشبوردهای تخصصی ایجاد شده برای هر شعبه و استان نیز 17 داشبورد است که بر این اساس در 31 استان و بیش ا ز 200 شعبه ، تعداد سامانه های آماری شعب به عدد 4000 ، رسیده و بطور متوسط هر کاربر فعال ماهانه 60دقیقه از این داشبوردها استفاده می کند.
گفتنی است داشبورد آتش سوزی، مسئولیت ، عمر ، مهندسی، انرژی ، حوادث حمل کالا، ثالث ، بدنه ، درمان ، روزانه مدیریتی ، تحلیل مالی ، بدهکاران مالی ، بدهکاران ، میز خدمت ، منابع انسانی ، پایش کاربران ، رتبه بندی نمایندگان ، نظارت ، معوق ، اتکایی ، ریکاوری و بهره وری از جمله داشبوردهای موجود بیمه ایران هستند که که آمار تخصصی هر رشته بیمه را پوشش می دهند و کاربر هر مدیریت می تواند عملکرد خود را بنا به نیاز و در بازه زمانی مورد نظر و حتی بصورت استانی مشاهده و بررسی نماید.
بکارگیری این داشبورد ها ،علاوه بر اصلاح فرآیند های تجاری، مالی و بیمه گری ، گامی بلند برای شفافیت عملکرد و تسهیل در دسترسی شفاف نهادهای نظارتی بر اطلاعات و عملکرد بخش های مختلف شرکت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، شریفی ، پیچیدگی ها و تعداد بسیار زیاد داده های تولیدی را ، از دلایل اصلی نیاز شرکت برای استفاده از داشبورد هوش تجاری برشمرد و گفت : مصمم به تقویت این داشبورد ها در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر ، با توجه به آمار و داده های مختلفی که در شرکت تولید می شود ، هستیم.
وی افزود: داشبورد های مدیریتی به عنوان ابزاری جدید و نوآورانه ، مزیت رقابتی زیادی برای شرکت ایجاد کرده و بطور ویژه و خاصی، موجب چابکی در تصمیم گیری ها و فعالیت های شرکت شده است.
اعتقاد دارم ، این داشبورد ها به عنوان یک نیاز ضروری ، ابزار مناسبی برای پیگیری ، ردیابی، تجزیه و تحلیل استخراج و ارائه انواع گزارش هادر قالب گرافیکی و تحلیلی هستند به همین جهت باید مورد توجه جدی و استفاده همه مدیران ارشد شرکت و تصمیم گیران ، قرار گیرد .
وی مزایای دیگر این داشبوردها را تحلیل دقیق و سریع داده ها ، بهبود تصمیمگیری ، پویایی و افزایش رقابتپذیری عنوان کرد و افزود : داده های حاصل شده از داشبورد های هوش تجاری در زمینه فعالیت های بیمه گری و غیر بیمه گری به مدیران بیمه ایران ، این امکان را خواهد داد تا عملکرد شرکت را به صورت زمانبندی شده و در بازده تاریخی مد نظر خود بنا به نیاز های مورد نظر ، مشاهده کنند و با تحلیل داده های مختلف، موجب بهبود عملکرد شرکت در زمینه های مختلف شوند.
همچنین با توجه به پویایی و به روز رسانی این داشبوردها ، دادههای جدید همواره در دسترس بوده و این موضوع قدرت رقابت پذیری را افزایش خواهد داد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان داشت : در حال حاضر ، تعداد داشبوردهای راه اندازی شده در بیمه ایران به بیش از 30 داشبورد و تعداد کاربران آن نیز ، در سراسر کشور به بیش از 900 نفر رسیده است و بصورت عملی ، این امکان ، برای هر مدیریت و شعبه فراهم شده که بصورت برخط و لحظه ای به اطلاعات مورد نیاز خود برای به دست آوردن گزارش عملکرد و بررسی آن دسترسی پیدا کند.
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود : تعداد داشبوردهای تخصصی ایجاد شده برای هر شعبه و استان نیز 17 داشبورد است که بر این اساس در 31 استان و بیش ا ز 200 شعبه ، تعداد سامانه های آماری شعب به عدد 4000 ، رسیده و بطور متوسط هر کاربر فعال ماهانه 60دقیقه از این داشبوردها استفاده می کند.
گفتنی است داشبورد آتش سوزی، مسئولیت ، عمر ، مهندسی، انرژی ، حوادث حمل کالا، ثالث ، بدنه ، درمان ، روزانه مدیریتی ، تحلیل مالی ، بدهکاران مالی ، بدهکاران ، میز خدمت ، منابع انسانی ، پایش کاربران ، رتبه بندی نمایندگان ، نظارت ، معوق ، اتکایی ، ریکاوری و بهره وری از جمله داشبوردهای موجود بیمه ایران هستند که که آمار تخصصی هر رشته بیمه را پوشش می دهند و کاربر هر مدیریت می تواند عملکرد خود را بنا به نیاز و در بازه زمانی مورد نظر و حتی بصورت استانی مشاهده و بررسی نماید.