کارآفرینی

مدیریت استارت آپ ها

استارت آپ ها به عنوان کسب و کارهای نوپا که  باید مسیر طولانی و پر پیچ و خمی را برای موفقیت طی نمایند، قطع به یقین نیازمند یک مدیریت قوی و کاربلد هستند.همانقدر که راه اندازی یک استارت آپ مثل عبور از هفت خوان رستم نیاز به مهارت دارد، مدیریت فعالیت های استارتاپی نیز فوت و فن خود را دارد.

اگر شما هم به تازگی وارد یک فعالیت استارتاپی شده اید و به فعالیت های کارآفرینانه علاقه مندید ، در گام اول به حوزه ی مدیریت توجه ویژه ای داشته باشید. استارت آپ های بسیاری در تمام دنیا در حال متولد شدن هستند. دیری نمی پاید که عده ی زیادی از آن ها در همان سال های نخستین فعالیت شان متوقف می شوند و معدودی از آن ها آنقدر رشد می کنند و تبدیل به غول های تجاری می شوند که نامشان برای همیشه در ذهن ها باقی می ماند.

ممکن است با خود بگویید ، این ایده و فکر از آن من است و چون استارتاپ شما سوار بر ایده ی شما در حال رشد است پس شما مدیر آن هستید و بهتر از هر کسی می توانید زمینه های موفقیت آن را ایجاد نمایید. در حالیکه این تفکر بسیار اشتباه است و شاید دلیل اکثر شکست های استارتاپی دقیقا همین طرز تفکر است. مدیریت استارت آپ ها راه و روش خود را دارد و تا به تمام فنون و ظرافت های آن آشنا نباشید ، موفق نخواهید شد.

از مهارت های یک مدیر شایسته بهره مند شوید. بله درست است ، در گام اول تیم سازی کنید. موفقیت در فعالیتی چون یک استارتاپ نوپا بدون حضوریک تیم حرفه ای، دلسوز و کاربلد تقریبا غیرممکن است. انتخاب درست افراد و تجهیزات کاربردی و نظارت به بهبود عملکرد، تا حد زیادی در مدیریت بهتر یک استارتاپ به شما کمک کند. در تصمیمات تان لجوج نباشید و بر هیچ تصمیمی پافشاری نکنید. سعی کنید ، برای ساده ترین تصمیمات نظرات تیم کاریتان را هم بشنوید. شما به عنوان یک مدیر استارتاپ باید مشکلات کسب و کارتان را بشناسید. شناخت موانع ، اولین و مهم ترین قدم برای رفع آن هاست. گول مدیریت کسب و کارهای بزرگ را هرگز نخورید. گاهی یک مشکل کوچک تبدیل به یک بحران برای کسب و کارتان می شود.

یکی از یزرگ ترین شانس های پیش روی استارت آپ ها ، پیدا کردن یک سرمایه گذار است. اگر شما هم موفق به جذب یک سرمایه گذار شده اید، اگرچه بیش از نیمی از راه را رفته اید، اما دامنه ی کاریتان را رفته رفته گسترش دهید. به شدت از ولخرجی ها بپرهیزید و یادتان باشد کسب و کاری که ورودی های مالی آن بیش از سوددهی آن باشد به زودی محکوم به شکست خواهد بود.

چگونه مدیریت کنیم؟
چگونه مدیریت کنیم؟

یادتان باشد، هیجان راه اندازی یک استارتاپ نباید چشمان شما را بر روی خطرات و مشکلات پیش رو ببندد. سعی کنید در تمام حوزه ها یک مدیریت درست داشته باشید از مدیریت درست هزینه ها گرفته تا مدیریت زمان ، مدیریت منابع و حتی مدیریت منابع انسانی. یادتان باشد ، هیچ استارتاپ شکست خورده ای چنین پایان تلخی را برای خود متصور نمی شد. سعی کنید تجربه کسب کنید و از کسب و کارهای موفق ایده بگیرید و به همراه استفاده از تجربه دیگران موفقیت استارتاپ تان را نظاره گر باشید.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88491
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن