گزارش

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ : توسعه فرهنگ بیمه نیازمند ایجاد یک کنسرسیوم رسانه ای است

 

جلال سلطانی، مدیرعامل شرکت بیمه حافظ معتقد است توسعه فرهنگ بیمه نیازمند ایجاد یک کنسرسیوم رسانه ای با هدف بیمه دارشدن همه طبقات اجتماعی و با برنامه های منسجم اطلاع رسانی و جلب مشارکت اجتماعی در قالب یک نهضت ملی می باشد. به همین منظور روزنامه اقتصادی تفاهم با سلطانی – مدیرعامل شرکت بیمه حافظ، مصاحبه ای انجام داده است که ادامه می خوانید:

نقش روابط عمومی های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

ایجاد احساس نیاز نسبت به داشتن پوشش های بیمه ای و انگیزه برای خرید بیمه نامه در میان مردم نقش روابط عمومی صنعت بیمه و معرفی محصولات جذاب برای جامعه های هدف، نقش روابط عمومی های شرکت های بیمه است که اگر با کیفیت عینی خدمات بیمه گران همراه شود موجب اعتماد و اطمینان آحاد جامعه نسبت به صنعت و نهایتا افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد شد. هر شرکت بیمه با اصلاح و بهبود مستمر فرآیند اطلاع‌رسانی، آموزش و تبلیغات و تکیه بر توان نمایندگان صادق و اخلاق مدار خود و در سطح ستاد با انتقال مفاهیم از طریق محتوا و پیام های صادقانه در بستر رسانه های صحیح، مأموریت آگاه سازی و آرامش بخشی را انجام داده و تصویر صنعت بیمه در اذهان عمومی را زیبا و جذاب نموده و به رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کند. توسعه فرهنگ بیمه نیازمند ایجاد یک کنسرسیوم رسانه ای با هدف بیمه دارشدن همه طبقات اجتماعی و با برنامه های منسجم اطلاع رسانی و جلب مشارکت اجتماعی در قالب یک نهضت ملی می‌باشد. کنسرسیوم روابط عمومی در تدوین استراتژی و پروتکل ها باید برای همه آحاد مردم درهمه سطوح و برای همه مدیران و کارکنان روش وابزار ارتباطی اعم ازچهره به چهره و کانال های راه دورو دیجیتال را مشخص و تاثیراتش درعملکرد سازمان با توجه به هزینه ای که صرف می شود را اندازه گیری و پایش نماید تا از تکرار روش های اشتباه جلوگیری و برروش های موثر تاکید شود. دراین راستا تمامی شرکت های بیمه طبق اصول عصر ارتباطات اعتقاد عملی خود را به اصل هر کارمند یک رسانه به شکلی اثبات نمایند که دائما کیفیت کارکنان خود درشاخص مهارت های ارتباطی و تعامل با مشتریان را پایش و تضمین کنند. دراین راستا استراتژی روابط عمومی باید مبتنی برمنتورینگ و کوچینگ کارکنان باشد. چارچوب نحوه ارتباط با مخاطب و نظام مند کردن تعاملات موثر، رعایت آیین نامه 71 و 88 توسط روابط عمومی به عنوان ضامن حسن تعامل کارکنان و مخاطبان ترسیم وعملیاتی می گردد. در انتها صنعت بیمه و شرکت های بیمه با تعداد زیادی از اخبار و تبلیغات منفی اعم از مغرضانه و یا غیر تعمدی ناشی از بی اطلاعی مواجه هستند دیدبانی هشیارانه و اطلاع رسانی صادقانه از وظایف واکنشی فرصت ساز روابط عمومی هاست که نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی دارد.

دستاوردهای همفکری روابط عمومی های صنعت بیمه در قالب سندیکا یا شورا چگونه بوده است؟

تعامل و همکاری روابط عمومی ها در قالب صنفی و سندیکای بیمه گران دستاوردهای ارزشمندی مانند مصوبات منتج به فعالیت های مشارکتی را حاصل نموده که نقش بسزایی در توان توسعه فرهنگ بیمه بواسطه توزیع هزینه ها و استراتژی متوازن و هم راستا داشته است ضمن اینکه سطح دانش موجود در روابط عمومی شرکت ها از منظر تکنیکال و اطلاعاتی تراز شده و موجد انگیزه برای رقابت سالم در صنعت بیمه می گردد.

مهم ترین چالش ها و نیازهای روابط عمومی ها در صنعت بیمه را مختصرا توضیح بفرمایید؟

یکی از چالش‌های پیش روی روابط عمومی در سازمان‌ها این است که تیپ شخصیتی و روانشناسی مخاطبان جوان به تفکیک مناطق مختلف کشور بسیار پیچیده شده است ضمن اینکه دسترسی مخاطبان به فضای مجازی، اطلاعات و اخبار لحظه ای حتی از واحدهای روابط عمومی پیشی گرفته است. دومین چالشی که می‌توان به آن اشاره کرد عدم ارتباط موثر با حوزه های فنی، توسعه فروش، نوآوری و برنامه ریزی است. چالش های دیگری نیز در روابط عمومی‌های صنعت بیمه مانند عدم استفاده از روش های جدید جهت تحلیل اطلاعات و تولید محتوا و یا عدم متناسب بودن زیرساخت سازمان در مقایسه با مجموع مخاطبان آنلاین جهت تعامل همزمان قابل ذکر است.

نقش رسانه های تخصصی و روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

تا کنون روابط عمومی ها با استفاده مستقیم از رسانه‌های تخصصی، همکاری با رسانه‌های مختلف، برگزاری سمینارها و انتشار مقالات تخصصی، در ترویج فرهنگ بیمه‌ در بین اقشار باسواد و اهل مطالعه موفق بوده اند. لیکن از کوچک بودن ضریب نفوذ بیمه بخصوص در دهک های فوقانی و پایینی جامعه می توان به این نتیجه دست یافت که درخصوص توسعه فرهنگ بیمه راه طولانی و بار سنگینی بر دوش و پیش روی روابط عمومی ها است. نقش رسانه‌های تخصصی بیمه، به عنوان یک روش ارتباطی مؤثر، قطعا بر فعالیت تولید محتوای مخاطب پسند وزن ویژه‌ای خواهد داشت.

مهم ترین و تاثیرگذارترین فعالیت های خود در حوزه مسئولیت اجتماعی چه بوده است؟

مهم ترین و تاثیرگذارترین اقدام، هدایت شرکت به سمت اهداف مقرر مرتبط با حفظ حقوق بیمه گذاران و صاحبان سرمایه و کنترل فرایند ها و روش های انجام کار جهت جلوگیری از تضیع حقوق مردم می باشد. در اصل ماموریت بیمه حافظ، حفظ منافع جامعه بوده که می تواند با ارائه خدمات فنی مناسب و با کیفیت در حقیقت ادای مسئولیت اجتماعی حتی در قبال محیط زیست محسوب شود مانند پرداخت سریع و علی الحساب پرونده های جرحی و دیات، حذف کاغذ از فرآیند صدور و قص علیهذا. البته این موضوع نافی اقدامات بعضی از صنایع از طریق صرف زمان و هزینه در امور اجتماعی و عام المنفعه نمی باشد.  به هرصورت شرکت های بیمه می توانند در ایجاد حسن نیت و تصویر مثبت در امور اجتماعی از ابزار حمایت مالی استفاده کنند بعنوان مثال از طریق اعطای بورس تحصیلی هم اصول مسئولیت اجتماعی و هم سرمایه انسانی خود را تامین و جذب کنند.

تاثیر تکنولوژی و پیشرفت های آن بر کارکردهای روابط عمومی در سازمان چگونه است؟

در عرصه جهانی، مشخصا استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلف مانند چت‌بات ها و سامانه‌های پشتیبانی آنلاین موجب ارتباط سریع و مؤثر شده، فضای دیجیتال موجب راحتی تبلیغات، ابزارهای هیبرید سئو و هوش مصنوعی موجب برندینگ شرکت‌ها و نهایتا سامانه‌های مدیریت داده و تحلیل داده‌های بزرگ موجب اثربخشی ارتباطات پویا مبتنی بر الگوهای رفتار مشتریان شده است؛ بنابراین کارکردهای روابط عمومی در سازمان همگام با پیشرفت فناوری بهبود خواهد یافت.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=104583
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن