یادداشت

مدیران ناکارآمد و رنجی که بر مردم گیلان تحمیل می شود!!!!!!!!!

ابراهیم نجفی نماینده مردم شریف آستانه اشرفیه در جلسه علنی روز یکشنبه یکم خرداد مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به‌عدم اجرای عدالت در ساخت و تجهیز بیمارستان، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی در گیلان اظهار کرد:
❌ در استان گیلان تنها یک بیمارستان تأمین اجتماعی وجود دارد در حالی است که استان همجوار از پنج بیمارستان تأمین اجتماعی برخوردار است.
❌ بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به عنوان تنها بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان فاقد بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی است.
❌ سال گذشته مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بخش جراحی قلب به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یافت اما مدیر فعلی تامین اجتماعی به این دلیل که بیمارستان سند مالکیت و سطح‌بندی منطقه‌ای ندارد، اعتبار را جذب نکرد.
❌ آیا بدون سند مالکیت می‌توان دو هزار و ۲۸۰ متر مربع بنا ساخت؟ چطور استانی که ۶ سال پیاپی رتبه اول آمار فوت شدگان بازنشستگان را دارد و رتبه ارائه خدمات درمانی آن ۲۸ است از لحاظ سطح‌بندی اولویت ندارد؟
❌ تنها هفت دستگاه آنژیوگرافی در استان گیلان وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و مابقی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
❌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطلع باشد چنانچه ظرف یک ماه مشکل تنها بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان را حل نکند باید پاسخ گوی سوال نمایندگان این استان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باشد.
در خصوص اظهارات نماینده مردم آستانه، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم :
1️⃣ استان گیلان با حدود 2/600/000نفرجمعیت تنها یک بیمارستان و 13 درمانگاه ، دفتر ، پلی کلینیک تحت پوشش تامین اجتماعی دارد و تا اسفند 1400 تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در استان از ۴۳۰۵۴۲ نفر به ۴۵۴۰۶۰ نفر افزایش یافته است
2️⃣ مدیرکل برنامه و بودجه سازمان تامین اجتماعی در تاریخ دهم شهریور ۱۴۰۰ ، مصوبه ۱۴ میلیارد تومانی جهت پروژه بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان حضرت رسول رشت را تخصیص و ابلاغ کرده است . آقای قنبر پور مدیر درمان استان در آذر ۱۴۰۰ تغییر یافته و اقای ابراهیمی جایگزین ایشان شده است . حال ایشان باید پاسخ دهد که چرا نتوانسته است اعتبار مذکور را جذب و این مبلغ را عودت داده است ؟
3️⃣ بررسی وضعیت استان های همجوار گیلان نشان می دهد که استان قزوین با 1.300.000 نفر جمعیت و ۲ بیمارستان و 9 درمانگاه و دی کلینیک و دفتر ، مازندران با577/283/3 نفر جمعیت و 6 بیمارستان و 13 درمانگاه و دفتر و پلی کلینیک ، زنجان با 1،264،324 نفر جمعیت و یک بیمارستان و 5 درمانگاه و پلی کلینیک ، اردبیل۱٬۲۷۰٬۴۲۰ نفر جمعیت، 2 بیمارستان و 4 درمانگاه و دی کلینیک و اذربایجان شرقی دارای 3 بیمارستان و 13 درمانگاه و دفتر و مرکز بهداشتی تحت پوشش تامین اجتماعی دارد.
4️⃣ پرسش اساسی این است که چرا استاندار گیلان و نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی باید چنین مدیران ضعیف و ناکارآمدی را حفظ و یا تحمل کنند ؟ ایا ناتوانی در تامین خواسته های بیمه شدگان تامین اجتماعی حق الناس نیست ؟ آیا چنین مدیرانی نباید به عنوان ترک فعل تحت پرسش های قانونی قرار گیرند؟
5️⃣ بررسی ها نشان می‏دهد که تأمین اجتماعی می‏تواند در کنار سایر عوامل در جامعه به بهبود شاخص توسعه انسانی کمک نماید؛ بنابراین، برای بهبود شاخص توسعه انسانی لازم است تا توجه بیشتری به بیمه شدگان و پوشش‏های همگانی بیمه‏ای و حمایتی شود.

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84461
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن