اجتماعی

لزوم انسجام و سیاست‌گذاری کارآمد برای تحقق عدالت اجتماعی

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد شریعتمداری  در این پیام افزود: امروز و در زمانی که شیوع ویروس منحوس و عالم‌گیر کرونا بیش از هر زمان دیگر سایه شوم فقر را نه در ایران بلکه در سراسر جهان گسترش داده است، باید همدلانه و با تکیه به باورهای دینی، فرهنگی و انسانی بیش از هرزمان در این مرز و بوم دست یاری به سوی یکدیگر دراز کنیم و یک جنبش فراگیر برای کمک به یکدیگر شکل دهیم.

وی ادامه داد: دستیابی به عدالت و رفاه رویای دیرین همه انسان‌ها بوده است، یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی هم تامین عدالت اجتماعی، ریشه‌کن کردن فقر و تولید ثروت برای بهره‌مندی همگان از رفاه نسبی بوده است.

شریعتمداری در این پیام تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند در مسیر تحقق عدالت اجتماعی کم کاری داشته‌ایم و برای تحقق این هدف، امروز بیش از هر زمان به انسجام، همدلی و سیاست‌گذاری کارآمد برای تحقق همه ابعاد عدالت اجتماعی نیاز داریم.

در پیام وزیر تعاون آمده است: ما امروز و در زمانی که شیوع ویروس منحوس و عالمگیر کرونا بیش از هرزمان دیگر سایه شوم فقر را نه در ایران بلکه در سراسر جهان گسترش داده، باید همدلانه و با تکیه به باورهای دینی، فرهنگی و انسانی بیش از هر زمان در این مرز و بوم دست یاری به سوی یکدیگر دراز کنیم و یک جنبش فراگیر برای کمک به یکدیگر شکل دهیم.

وی ادامه‌داد: هم فرهنگ دینی ما و هم رویکردهای نوین جهانی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی بر این نکته مهم تاکید دارند که در ارائه کمک و مددرسانی باید احترام، شان و عزت نفس کمک شوندگان حفظ شود.

باور من  این است که برای یک سازمان مشارکت‌محور نظیر سازمان بهزیستی، اجرای دقیق ماموریت‌ها به‌ویژه جلب مشارکت خیران، فعالان مدنی و همه انسان‌دوستانی که دل در گرو کمک به همنوع دارند، جز از ارتقای اعتماد عمومی، برقراری گفت وگوی اجتماعی، تسهیل فعالیت موسسه‌های خیریه، کارآمدسازی و ‌چابک سازی سازمان، بهره‌مندی از روش‌های نوین و البته استقرار اصل اعتمادساز و فسادستیز شفافیت در همه اجزای عملکرد، شفافیت در فرآیندها، شفافیت در جذب و ارائه کمک‌های مادی و غیرمادی، امکان‌پذیر نیست و این، همان رویکرد و مسیری است که از بدو ورود در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سازمان بهزیستی ترسیم و بر آن پافشاری کردم.

شریعتمداری خاطرنشان‌کرد: امروز پس از یک سال، با حضور مدیری جوان و کارآمد در راس این سازمان و همراهی همکاران با دانش، کم توقع و دلسوز، گام‌های بسیار خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این پیام گفت: فرا رسیدن هفته بهزیستی را فرصتی می‌دانم که نه تنها به همه همکاران خوبم در این سازمان دست مریزاد ‌و خدا قوت بگویم، بلکه از همه ایرانیان انسان‌دوست و خیرخواه دعوت کنم تا سازمان بهزیستی کشور را برای رسیدن به ماموریت‌های انسان‌دوستانه‌ای که بر عهده دارد کمک و یاری دهند، زیرا امیدبخش‌ترین بخش از زندگی ما کمک به این نجیب‌ترین اقشار جامعه است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34204
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن