اقتصادی

لزوم اعمال مقررات بیشتر برای ارزهای دیجیتال

مدیر کل بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی خواستار این است که ارزهای دیجیتال تحت مقررات بیشتری قرار بگیرند و عنوان می کند که ارزهای مجازی لطمه قابل توجهی به امور مالی جهانی وارد نکرده اند.

به گزارش تفاهم آنلاین، آگوستین کارستنز، مدیر کل بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی خواستار اعمال مقررات بیشتری بر روی ارزهای دیجیتال است و عنوان می‌کند که ارزهای مجازی ابزاری برای دور زدن قوانین مالی هستند.

مدیر کل بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در مصاحبه با CNBC، پولشویی و تأمین مالی تروریسم را به عنوان حیطه‌هایی معرفی کرد که نیاز ارزهای دیجیتال به داشتن مقررات قوی تر را نشان می‌دهد.

نظرات کارستنز علیرغم این مسئله عنوان می شود که حقایق اثبات شده نشان می دهند جرایم ارز دیجیتال تنها یک درصد از معاملات جهانی ارزهای دیجیتال را در بر می‌گیرند.

به گفته کارستنز، ارزهای دیجیتال به دلیل یدک کشیدن عنوان تراکنش‌های ارزهای مجازی به عنوان ابزار فعالیت های جنایی مشهور هستند.

با این حال، شرکت های اطلاعاتی بلاک چین به همکاری با نهادهای نظارتی و آژانس‌های اجرای قانون ادامه می دهند تا قابلیت های جرم شناسی ارز رمزپایه قوی ای را ارائه دهند. در واقع، قابلیت ردیابی تراکنش‌های بیت کوین مجری قانون ایالات متحده را قادر ساخت تا یک حلقه جهانی فیلم پورنوگرافی کودک را در اکتبر ۲۰۱۹ پیدا و متوقف کند.

فروشندگان مواد مخدر دارک نت که پرداخت های ارز دیجیتال را مورد پذیرش قرار می دهند، در بسیاری از کشورهای جهان دستگیر و تحت محاکمه قرار گرفته اند.

مدیر کل بانک تسویه حساب‌های بین المللی عنوان کرد که ارزهای رمزپایه تهدیدی برای تأسیس مالی جهانی نیستد. در عین حال، در دسامبر ۲۰۱۹ ، کارستنز ابراز نگرانی کرد که ارزهای دیجیتال خصوصی می‌توانند ساختار مالی جهانی بانک های مرکزی را از بین ببرند.

کارستنز با بیان اینکه راهی برای تسلط بر ارز رمزپایه جهانی نمی بیند، افزود که ارزهای مجازی هنوز از نظر استفاده به عنوان پول پیشرفت چشمگیری ندارند.

مدیر کل بانک تسویه حساب های بین المللی همچنین به استیبل کوین ها اشاره کرد و اظهار داشت که توکن های با پشتوانه ارز فیات می توانند مورد پذیرش اندکی قرار بگیرند و تهدیدهای کلی علیه ارزهای فیات تحت حمایت بانک مرکزی را رد می کند.

کارستنز علیرغم کنارگذاشتن استیبل کوین ها، موارد نظارتی مرتبط با پروژه هایی مانند Diem را برجسته کرد و گفت که چنین توکن هایی برای اینکه تضمین کنند که برای هدف مناسب هستند، به قوانین خاصی احتیاج دارند.

لازم به ذکر است که مدیر کل بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی پیش از این از بانک های مرکزی خواسته بود تا در راس تکامل پول دیجیتال باشند.

ترجمه از صفیه رجائی هرندی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68722
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن