استان ها

لرستان ؛ موفق در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

قربانعلی تنگ شیر-   روزنامه نگار

 

 

بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده حدود 80 درصد مواد غذایی جایگاه مهمی در اقتصاد کلان کشور دارد. و زمین بستر ساز اصلی آن است .بخش  کشاورزی با  برخورداری از 6/6 درصد تولید ناخالص داخلی 7/17درصد اشتغال 9/5 درصد صادرات غیر نفتی تامین کننده ۸۰ در صد مواد غذایی و 90 درصد مواد اولیه  صنایع مورد نیاز کشور جایگاه مهمی در اقتصاد کلان کشور دارد .

با نگاهی به آمار سازمان امور اراضی کشور از ۱۸ میلیون ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی کشور  که یک میلیون  هکتار آن درجه 1 و 4 میلیون هکتار آن درجه 2 می باشند ،  می تواند 70درصد تولیدات کشاورزی را تامین کند که باید با تمام توان از این اراضی به خوبی محافظت کرد . تثبیت مالکیت با رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی اولویت اصلی سازمان امور اراضی کشور می‌باشد.

بهرام میر دریکوند – مدیر امور اراضی استان لرستان اعلام کرد ، یکپارچه سازی ، سنددار کردن اراضی کشاورزی،  رفع تداخلات از مهم ترین اقدامات ما بوده است . وی گفت : به  کمک آبیاری  نوین و  پرداخت تسهیلات با نرخ پایین و توزیع نهاده‌های تولید مانند بذرهای اصلاح شده از مهم ترین راهکارهای ما برای امینت غذایی بوده است . وی افزود ۱۱: هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان یکپارچه‌سازی شده است و استان لرستان بعد از قزوین دومین استان موفق در یکپارچه سازی بوده است .

۳۰۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی برای آنها سند صادر شده است که ۶۱درصد  زمین‌های استان لرستان را  شامل می شود سند دار هستند. که آمار آنها بشرح زیر است:

واگذاری برای طرح‌های کشاورزی ۸۷۹ هکتار، ۴۴۰۰ هکتار برای درختکاری ،۱۱۶۰ هکتار برای طرح‌های وابسته به کشاورزی و ۲۱۶ هکتار برای طرح‌های غیر کشاورزی می باشد. و همه این ها کمک شایانی به طرح جهش تولید محصولات کشاورزی خواهند داشت که باعث افزایش ۲۵ درصدی افزایش تولید می‌شوند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=103796
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن