گزارش

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

هر ساله و یا هر چند سال یک بار همهمه ثبت نام لاتاری در میان مردم رواج می یابد. لاتاری در زبان انگلیسی به معنای قرعه کشی و یا بخت آزمایی می باشد که در طی این برنامه به شرکت کنندگانی که برنده می شوند جایزه داده می شود. به طور کلی هدف از برگزاری لاتاری امتحان کردن شانس است، تا این گونه افراد به رویاهایی که آرزو دارند برسند. بنابراین لاتاری، یک راه عادلانه برای توزیع یکسان خدمات است و همه افراد شرکت کننده در آن می‌ توانند بر اساس میزان شانس خود از آن خدمات بهره‌ مند شوند. برنامه لاتاری آمریکا هر ساله برگزار شده که بر مبنای حفظ تعادل و تناسب بین نژادهای گوناگون این کشور می باشد و در آن تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی برای نژادهای مختلف مردم در نظر گرفته می‌  شود که برای ثبت نام در آن، افراد به شرایط خاصی نیاز نخواهند داشت.

گرین کارت یا کارت سبز که به علت سبز رنگ بودن این نام بر روی آن گذاشته شده به عنوان کارت اقامت دائم آمریکا می باشد که هر فرد با در دست داشتن آن به منزله یک شهروند آمریکایی بوده و می تواند از تمامی و مزایای دولت آمریکا استفاده کند. همچنین این افراد از حق سکونت دائم و حق کار نیز برخوردار هستند. علاوه بر آن افرادی که برنده لاتاری آمریکا شوند، می توانند به 186 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرده و برای ورود مجدد به آمریکا نیز نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

شرایط ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری افراد نیاز به شرایط خاصی نداشته و هر فرد با ساده ترین شرایط می تواند در آن ثبت نام کنند. برای شرکت در این قرعه کشی شما می بایست در یکی از کشورهای مجاز متولد شده باشید که خوشبختانه ایران نیز جزء لیست منتشر شده از طرف اداره مهاجرت به آمریکا می باشد. دیگر شرط این قرعه کشی داشتن حداقل سن 18 سال برای افراد و داشتن مدرک دیپلم و یا داشتن 2 تا 5 سال سابقه کاری است. اگر فردی مایل به ثبت نام در لاتاری باشد و به 18 سال نرسیده باشد، می بایست به عنوان زیر مجموعه پدر و مادر خود ثبت نام کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

اگر مایل به ثبت نام در لاتاری آمریکا بودید و شرایط ثبت نام در آن را نیز داشتید، حال برای ثبت نام مدارکی نیاز خواهید داشت عبارت است از:

پاسپورت معتبر که تاریخ آن نگذشته باشد.

یک قطعه عکس پرسنلی جدید و مطابق شرایط و تکمیل فرم لاتاری.

باید توجه داشته باشید که در هنگام پر کردن فرم لاتاری می بایست اطلاعات شناسنامه و عکس همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز تکمیل کنید. سفرهای خارجی همیشه طرفداران بسیاری دارد، در این سفرها برخی افراد تصمیم به مهاجرت و اقامت در دیگر کشورها را می گیرند، از این رو در هنگام ثبت نام لاتاری اقدام به ثبت نام در این قرعه کشی می کنند. اما باید این را در نظر داشت که حس آرامش و امنیت در خاک و وطن مادری را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد. اگر برای گذراندن تعطیلات مایل به گشت و گذار در داخل خاک ایران بودید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به سایت رنتی جا بزنید، چرا که این سایت انواع اقامتگاه های غیر هتلی را با امکانات بسیار خوب و قیمت  متناسب در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند سفری خوب و خاطره انگیز را تجربه کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77655
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن