علمی و تکنولوژی

قیمت مشاوره سئو چقدر است

 

برای کسب کارهایی که در حوزه اینترنت اقدام به فروش و عرضه خدمات خود می کنند، بهینه سازی و سئو سایت می تواند کمک زیادی به کارفرمایان عزیز کند اما گاها نیاز آن ها به مشاوره سئو بیشتر از گذشته احساس می شود تا روند بهینه سازی در مسیر درست انجام شود. اینکه قیمت مشاوره سئو چقدر است و چگونه محاسبه می شود کاملا به سئوکار مربوطه و اژانس دیجیتال مارکتینگ بستگی داشته که گاها به صورت ساعتی و یا جلسه ای برگزار می شود و برای این منظور برای 1 ساعت مشاوره سئو مبلغ 1 میلیون تومان و برای 3 ساعت نیز 2 میلیون را غالبا در نظر می گیرند.

قیمت مشاوره سئو چقدر است

میانگین قیمت جلسه مشاوره سئو چقدر است؟

در بازار که امروزه اغلب کسب و کارها به سئو نیاز دارند متوجه شده اید که روش های گوناگونی برای قیمت سئو تضمینی برای ضمانت روند بهینه سازی در نظر می گیرند که غالبا به صورت ساعتی جلسه ای و پروژه ای در نظر گرفته می شود. اینکه میانگین قیمت جلسه مشاوره سئو در کشور ما چقدر است باید بگوئیم که تعرفه مشاوره سئو برای یک ساعت حدود 1 میلیون تومان بوده و برای سه ساعت مبلغی بین 2 میلیون تومان و همچنین برای یک روز کاری که وقت سئوکار برای مشاوره گرفته شود تعرقه آن حدود 5 میلیون تومان خواهد بود.
در هر صورت حقیقت اینکه قیمت مشاوره سئو چگونه محاسه می شود و اینکه وظایف مشاور سئو در جلسه مربوطه چه می باشد را در ادامه به توضیح کامل آن پرداخته ایم.

وظایف مشاور سئو چیست؟

اینکه وظایف مشاور سئو چه می باشد در این پاراگراف به آن اشاره خواهیم که عبارتند از:

  1. بررسی مشکلات سئو
  2. صحبت در مورد نقاط ضعف
  3. آنالیز رقبا
  4. بررسی هدف مخاطب و کاربر در صفحات سایت
  5. ارائه استراتژی
  6. استراتژی بک لینک
  7. پیشنهادات رشد سریع
  8. بررسی کلمات کلیدی مهم
  9. ارائه پیشنهاداتی برای افزایش CRO
  10. پشتیبانی
  11. آموزش

آیا تحقیق کلمات کلیدی در جلسه مشاوره سئو شامل هزینه می شود؟

مهمترین اصل بر تمایز یک سایت از نظر سئو نسبت به رقبای کاری، تحقیق کلمات کلیدی و رتبه گیری بر این اساس می باشد. در واقع زمانی که شما بدانید که کاربران با چه کلماتی سرچ می کنند و به دنبال چه چیزی در حوزه کسب و کار شما هستند تنها با تحقیق کلمات کلیدی میسر می باشد. اما در جلسه مشاوره سئو خدمات تحقیق کلمات کلیدی را برخی از سئوکارها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ متقبل می شوند ولی هزینه آن را بیشتر دریافت می کنند. در واقع خدمات تحقیق کلمات کلیدی یک روند و فرایند طولانی و زمانبری بوده و به همین خاطر تعرفه آن نیز به همان نسبت که زمانبر بوده بیشتر خواهد بود.

انواع قیمت گذاری خدمات مشاوره سئو سایت

انواع قیمت گذاری خدمات مشاوره سئو سایت 

روش های مختلفی را هر شرکت دیجیتال ماکتینگ برای برآورد قیمت خدمات مشاوره سئو ارائه می دهند که هرکدام از این روش ها براساس نیاز کاربر و کارفرما تعریف می شود. در واقع هر پروژه براساس اهداف و شرایط خاص خود از نیازهای متفاوتی برخوردار بوده و بر همین اساس این قیمت گذاری در 4 دسته کلی تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • هزینه مشاوره سئو به صورت ساعتی

در مشاوره سئو ساعتی پروژه مورد نظر تا مرحله ای پیش رفته و از جایی به بعد با چالش هایی همراه بوده و که از فرد متخصص و سئو کار راهنمایی طلب کند. در این نوع روش هزینه مشاوره سئو به صورت ساعتی تخمین زده می شود و در حال حاضر قیمت آن برای 1 ساعت مشاوره مبلغی بین 800 الی 1 میلیون تومان می باشد. همچنین اگر برای 3 ساعت به طول بیانجامد قیمت مشاوره سئو بین 2 الی 3 میلیون تومان بوده که گاها تخفیف خوبی توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ لحاظ می شود.

  • هزینه مشاوره سئو به صورت ماهانه

یکی دیگر از روش های امروزی برای برآورد هزینه مشاوره سئو به صورت ماهانه بوده که در این روش کارفرما یا سئوکار مجموعه قراردادی را با آژانس مربوطه منعقد می کند که به صورت ماهانه علاوه بر ارائه خدمات پشتیبانی سئو سایت بتواند مسائل مربوطه در پروژه را نیز حل کند. قیمت دقیقی را نمی توان برای خدمات مشاوره سئو ماهانه در نظر گرفت اما غالبا متناسب با مقدار ساعتی که برای این منظور در نظر گرفته می شود نرخ آن تعیین می شود.

  • خدمات پروژه ای و برآورد قیمت مشاوره سئو

همانطور که از اسم آن نیز مشخص است خدمات مشاوره سئو به صورت پروژه ای در حین انجام کار و به صورت عملی بوده و هزینه آن نیز براساس نتیجه تعیین می شود. در این نوع مدل قیمت گذاری غالبا فردی که به عنوان بهترین سئوکار معرفی می شود باید به بررسی فاکتورهایی همچون تکنیکال و آف پیج سئو، محتوای سایت و… بپردازد تا مشکل کلی و افت سایت را پیدا کند. حتما می دانید که روش قیمت گذاری خدمات مشاوره سئو به صورت پروژه ای متفاوت بوده و بین کارفرما و فرد سئوکار مبلغی را تعیین می کنند. در حال حاضر تعرفه هر پروژه سئو بین 25 الی 80 میلیون تومان بوده و بر همین اساس مبلغ مشاوره سئو پروژه ای تعیین می شود.

  • بهبود کلمات کلیدی و تخمین هزینه مشاوره سئو

این روش از تعرفه خدمات مشاوره سئو براساس بهبود رتبه به گونه ای است که کارفرما قرداد می بندد تا زمان بهبود و رشد کلمات کلیدی هیج گونه هزینه را پرداخت نکند و منتظر نتیجه باشد. در واقع کارفرما با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ قرارداد بسته که رتبه سایت را در کلمات کلیدی مدنظر رشد و بهبود دهد و بر همین اساس تعرفه و قیمت تعیین شود. استفاده از ابزارهایی همچون گوگل سرچ کنسول می تواند اطلاعات دقیقی را به فرد سئوکار و کارفرما دهد تا از طریق نظاره گر روند بهبود کلمات سایتش در نتایج بوده باشد.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98690

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن