اقتصادی

قیمت طلای جهانی پایین آمد

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۸۰۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۰۸ دلار و ۳۰ سنت ایستاد.

بهای طلا هفته گذشته حدود ۰.۵ درصد افزایش داشت که ششمین افزایش هفتگی متوالی بود.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت سی ام سی مارکتس، نشانه های تکنیکال از احتمال قویتر شدن ارزش دلار حکایت دارند و این مسئله ممکن است رشد قیمتها در بازار طلا را محدود کند. هیچ تردیدی وجود ندارد که بازار طلا در میانه روند صعودی میان مدت است. به نظر می رسد عده ای از سرمایه گذاران هنوز نسبت به احیای سریع اقتصادی مجاب نشده اند و این دسته هستند که در حال خرید طلا هستند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و به نگرانیها نسبت به روند احیای اقتصاد جهانی از تبعات پاندمی ویروس کرونا که بیش از ۱۴ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است، افزوده است.

آمار وزارت دارایی ژاپن نشان داد صادرات ژاپن در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۲ درصد سقوط کرد که منعکس کننده پیامدهای شیوع این بیماری است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها منتظر نتیجه نشست اتحادیه اروپا هستند که سران آن در خصوص اعتبار ۷۵۰ میلیارد یورویی برای احیای اقتصادهای منطقه هنوز به توافق نرسیده اند.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: بازارهای طلا به تدابیر محرک مالی گسترده که از سوی بانکهای مرکزی اعلام شده و نقدینگی زیادی را فراهم می کنند، اعتیاد پیدا کرده اند. اگر بانکهای مرکزی نشانه های تورم یا پیشرفت اقتصادی را مشاهده کنند، ممکن است سرمایه گذاران طلا را ناامید کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۲۰۲۴ دلار و ۴۰ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد سقوط کرد و به ۸۳۳ دلار و ۱۳ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۹ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=35120
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن