انرژی

قیمت امروز جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۷ سنت معادل ۰.۵۵ کاهش به ۸۵ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از رویترز، نگرانی در مورد رشد تقاضای جهانی به خاطر افزایش ارزش دلار و خبر‌های منفی اقتصادی از نقاط مختلف دنیا قیمت نفت خام را حدود یک درصد در روز جمعه پایین آورد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۷ سنت معادل ۰.۵۵ کاهش به ۸۵ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۹ درصد کاهش ۸۰ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود.این کاهش قیمت علیرغم نشانه‌های بهبود تقاضا برای نفت در آمریکا و کاهش ذخایر سوخت این کشور صورت گرفته که قیمت نفت را در روز پنجشنبه به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسانده بود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.شاخص دلار به بالاترین رقم طی هفت هفته گذشته رسیده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده است.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به شدت در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با هدف مهار تورم افزایش داده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه‌های وامگیری را برای مصرف‌کنندگان و کسب و کار‌ها افزایش می‌دهد که رشد اقتصاد را آهسته کرده و باعث کاهش تقاضا برای نفت می‌شود.

در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا فعالیت تجاری تا بالاترین رقم طی ۲۶ ماه گذشته در ماه ژوئن افزایش یافته که امید به پایین آمدن زود هنگام نرخ بهره را بالا می‌برد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد تولید محصولات نفتی در این کشور که شاخص تقاضای نفت است ۱.۹ میلیون بشکه در روز طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۲۱.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.پالایشگاه‌ها در هند ۱.۳ درصد نفت خام بیشتری در ماه مه نسبت به سال گذشته فراوری کرده‌اند. سهم صادرات نفت روسیه به هند به عنوان سومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا افزایش یافته است.اما در منطقه یورو رشد کسب و کار در ماه جاری میلادی آهسته شده و تقاضا برای نفت برای اولین بار از ماه فوریه کاهش یافته است.

چین به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا هشدار داده افزایش تنش‌ها با اتحادیه اروپا بر سر واردات خودرو‌های برقی می‌تواند باعث یک جنگ تجاری شود.در این بین تنش‌های ژئوپلیتیکی مسائل را پیچیده‌تر کرده است. اوکراین اعلام کرده ۴ پالایشگاه نفت روسیه را مورد هدف قرار داده است.

تنش‌ها در جنوب لبنان ادامه داشته و احتمال بروز یک جنگ تمام عیار وجود دارد.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=105208
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن