بانک-بیمه-بورس

قدردانی از عملکرد بانک کشاورزی در استان مازندران

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در دیدار با فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی، با اشاره به عملکرد مناسب و تاثیرگذار بانک کشاورزی در استان مازندران گفت: هر اندازه این بانک تخصصی تقویت شود و منابع آن افزایش یابد، به همان اندازه در توسعه بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی در کشور موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، استاندار مازندران با اشاره به عملکرد بسیار خوب بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری، از ارائه گزارش این عملکرد به رئیس جمهور خبر داد و گفت: استان مازندران با پرداخت تسهیلات ۹۱۷میلیارد تومانی، رتبه سوم کشور در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و صدور دامدارکارت را کسب کرد.

حسینی پور با بیان اینکه باید با الگویی مشخص در مسیر تحول اقتصاد کشاورزی این استان حرکت کنیم خاطر نشان کرد: عبور از کشاورزی سنتی و توسعه کشاورزی صادرات محور، بدون پشتیبانی و تأمین مالی محقق نخواهد شد و صالح ترین بانکی که می تواند این طرح یا الگو را اجرایی کند، بانک کشاورزی است.

 وی با تأکید بر ضرورت سپرده گذاری مردم مازندران در بانک کشاورزی با هدف تقویت این بانک، افزود: باید با برنامه ریزی و ارائه الگوی مناسب علاوه بر پرداخت تسهیلات، سپرده گذاری بهره برداران نیز در همان بانک باشد و در قالب این طرح تمام تراکنش های بانکی کشاورزان، باغداران، دامداران و همه فعالان بخش کشاورزی این استان در بانک کشاورزی متمرکز شود.

وی با اشاره به تجربیات موفق سایر کشورها در توسعه بخش کشاورزی و نقش محوری بانک های کشاورزی در این توسعه افزود: ضرورت دارد مسئولان بانک کشاورزی نیز با تشکیل یک تیم حرفه‌ای، راهکار‌های جذب حداکثری سرمایه‌گذاری در این بانک را بررسی و عملیاتی کنند.

استاندار مازندران گفت: اگر چنین ساختاری ایجاد و بانک کشاورزی تقویت شود، علاوه بر اینکه در زمینه فروش محصولات کشاورزی و حذف دلالی و واسطه گری عملکرد مناسب تری خواهیم داشت، منابع فعالان بخش نیز به بانک کشاورزی هدایت خواهد شد. 

حسینی پور با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بانک کشاورزی، بر ضرورت تغییر ساختار متناسب با نیازهای کشور تأکید کرد و از آمادگی دستگاه های اجرایی استان مازندران برای همکاری همه جانبه با این بانک خبر داد تا نیازمندی های بخش کشاورزی ارتقا یابد.

براساس این گزارش، فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در کارگروه مشترک برای راهکار جذب منابع فعالان بخش کشاورزی، که با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و صادرکنندگان برتر استان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های فراوان و اهمیت بخش کشاورزی در استان مازندران، از آمادگی این بانک برای حمایت از واحدهای زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی و ارائه خدمات به صادرکنندگان این بخش خبر داد.

وی با اعلام این مطلب، به رشد دو برابری سهم بانک کشاورزی از بازار ارزی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و خاطر نشان کرد: تجربه، توانمندی و امکانات ارزی این  بانک، فرصت مناسبی برای کمک به بخش هایی است که توانایی فعالیت در بخش کشاورزی با رویکرد صادرات محصولات کشاورزی را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با وجود شبکه گسترده شعب این بانک در اقصی نقاط کشور افتخار خدمت رسانی به عموم هموطنان به ویژه فعالان بخش کشاورزی و سهمی در تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور داریم افزود: سال گذشته تسهیلات پرداختی بانک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 75 درصد رشد داشت و متناسب با امکانات و ظرفیت های موجود در اجرای برنامه های دولت به تعهداتمان عمل کردیم.

فرخ نژاد اضافه کرد: همسو با سیاست های دولت سیزدهم برای صنعتی و صادرات محور شدن تولیدات کشاورزی، سال گذشته۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرات پرتقال در استان مازندران پرداخت شد.

وی با اشاره به کوچک مقیاس بودن کشاورزی و موانعی که در توسعه کشاورزی اقتصادی ایجاد می کند، بر ضرورت ایجاد زنجیره های تولیدی از جمع آوری، سورتینگ، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی تأکید کرد و از آمادگی این بانک برای ارائه خدمات به فعالان این حوزه خبر داد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، از موضوع وصول مطالبات به عنوان یکی از چالش های مهم بانک نام برد و گفت: در حوزه وصول مطالبات، ظرایف و حساسیت های بخش کشاورزی و مشکلات و موانع کشاورزان عزیز و تولیدکنندگان واقعی در نظرگرفته شده و با توجه به آن اقدام می شود، اما باید در نظر داشت که وصول به موقع، به پرداخت تسهیلات جدید به جامعه کشاورزی منجر خواهد شد.

فرخ نژاد با بیان اینکه هر اندازه منابع در بخش کشاورزی متمرکز باشد، بانک کشاورزی نیز به عنوان واسطه وجوه، عملکرد موفق تر و مطلوب تری خواهد داشت افزود: انتظار می رود کشاورزان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی نیز منابع و گردش مالی خود را در بانک کشاورزی متمرکز کنند تا ما بتوانیم به بخش های وسیع تری از این بخش مهم و استراتژیک در کشور خدمت رسانی کنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=97936
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن