صنعت-معدن-تجارت

قانون واردات ته لنجی چیست؟

 

واردات ته لنجی نوعی از واردات است که در آن صاحبان لنج باری تا مقدار مجازی بار از کشورهای همسایه مثل امارات به‌خصوص شهر دبی، وارد کشور می‌کنند. این نوع واردات دارای ضوابط و اصول خاص خود است که هر بازرگانی پیش از اقدام باید آن‌ها را بداند. سود واردات ته لنجی باعث شده که بازرگانان زیادی به این نوع واردات روی آورند.

در اولین قدم برای واردات ته لنجی، باید به این سوال پاسخ دهیم که قانون واردات ته لنجی چیست؟ گمرک ایران برای نظم دادن به واردات از دبی، قوانین ویژه‌ای را روی واردات ته لنجی اعمال کرده‌اند که وظیفه هر شرکت بازرگانی یا بازرگان مستقلی است که از آن‌ها تبعیت کرده و به آن‌ها توجه کند. شناخت این قوانین ساده بوده و بازرگانی وانیکس صفر تا صد آن را رایگان در اختیار شما قرار داده است.

مراحل واردات ته لنجی از دبی

واردات ته لنجی درست مانند واردات هر کالایی از دبی، با پشت سر گذاشتن چند مرحله انجام می‌شود. در این نوع واردات شما ابتدا کالاهای موردنیاز خود را از شرکت‌های فروشنده موجود در دبی سفارش داده و سپس هزینه خرید آن‌ها را پرداخت کرده و سپس باید برای انتقال آن‌ها به ایران اقدام کنید.

فاصله کم دبی تا شهرهای جنوبی ایران باعث شده که ملوانان از لنج‌های باری خود برای انتقال کالاها از دبی به ایران استفاده کنند. این روش حمل کالا از دبی به ایران را واردات ته لنجی می‌نامند که بسیار کم هزینه بوده و در زمانی اندک انجام می‌شود.

برای استفاده از واردات ته لنجی که در آن نیازی به پرداخت حق گمرکی نیست شرکت‌های بازرگانی به‌عنوان واسطه عمل کرده و امتیاز واردات ملوانان را خریداری کرد ه و از آن برای واردات کالاهایی که بازرگانان مدنظر دارند استفاده می‌کنند. بازرگانی وانیکس برای این کار با شرکت‌های ته لنجی زیادی در ارتباط بوده و برای همین می‌تواند کارهای واردات بدون گمرک را برای شما با استفاده از چند لنج باری انجام دهد. البته قبل از اقدام برای این کار باید نکاتی راجع‌به قوانین این نوع واردات بدانید. روش انتقال کالاها با لنج‌های باری قوانینی دارد که کلیت آن‌ها در بخش بعدی آورده شده است.

قوانین کلی مرتبط با واردات ته لنجی

واردات ته لنجی از دبی به ایران چند قانون کلی دارد که عبارتند از:

  • تنها کسانی که صاحب لنج هستند حق دارند که کار انتقال کالا از دبی به ایران را بدون پرداخت حق گمرکی انجام دهند.

  • کالاهایی که از طریق واردات ته لنجی وارد کشور می‌شوند نباید ماهیت تجاری داشته باشند وگرنه گمرک ایران آن‌ها را جزو کالاهای قاچاقی حساب می‌کند.

  • هر ملوان تنها اجازه دارد دو بار در سال کالا از دبی به ایران به‌صورت ته لنجی وارد کند.

  • نکته مهم این است که مقدار بار مجاز در هر واردات ته لنجی هر بار توسط گمرک تغییر کرده و مقدار مشخصی ندارد.

کالاهای مجاز در واردات ته لنجی

واردات ته لنجی برای واردات هر کالایی قابل استفاده نیست. کالاهایی مثل لباس، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی اساسی، تجهیزات پزشکی، لوازم منزل و… که هیچ کدام منع واردات به داخل کشور را ندارند، از طریق واردت ته لنجی قابل انتقال به داخل ایران هستند.

کالاهای غیرمجاز شامل مواد مخدر، مشروبات الکلی، انواع سلاح سردوگرم، وسایل قمار، مواد منفجره و… هستند که چه در واردات عادی چه در واردات ته لنجی ورود آن‌ها به داخل کشور غیرمجاز بوده و نمی‌توان آن‌ها را بوسیله ته لنجی وارد کشور کرد. بازرگانی وانیکس لیست کامل کالاهای مجاز و غیر مجاز وارداتی را در اختیار دارد و با سپردن کارها به آن‌ها خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

چه شهرهایی واردات ته لنجی دارند

اگر به شهرهای جنوبی ایران سر زده باشید متوجه خواهید شد که در بندرعباس، اهواز، آبادان و بوشهر بازارهای ته لنجی زیادی برپا بوده و در آن‌ها اجناس وارداتی از طریق ته لنجی با قیمتی بسیار اندک در بازار فروخته می‌شود. این بازارها فقط مختص شهرهایی که نام بردیم نمی‌شود بلکه در شهرهایی مثل بندر گناوه، لار، دیر و دیلم نیز بازارهای ته لنجی برقرار است. این موضوع نشان می‌دهد که واردات ته لنجی به این شهرها مجاز است و می‌توانید در این شهرها شرکت‌های ته لنجی زیادی پیدا کنید.

هزینه واردات ته لنجی چقدر است

تنها هزینه‌ای که در واردات ته لنجی لازم است پرداخت کنید، هزینه انتقال کالاها به لنج‌ها است که مقدار آن هم به فاصله مبدا تا مقصد، مدت زمان مسافرت، نوع لنج و مقدار باری است که قرار است از دبی به ایران منتقل شود بستگی دارد. چون در این روش واردات شما هیچ هزینه‌ای برای گمرک و عوارض پرداخت نمی‌کنید در نتیجه هزینه واردات برای شما بسیار اندک تمام شده و درصد بالایی از فروش شما سود محسوب می‌شود. برای همین است که این نوع واردات جزو پرسودترین انواع واردات محسوب می‌شود.

واردات ته لنجی با وانیکس در کمترین زمان

واردات ته لنجی با استفاده از بازرگانی وانیکس بسیار ساده انجام می‌شود. شما با سپردن کارهای واردات خود به بازرگانی وانیکس نیازی نیست دیگر شخصا به دبی رفته و کارهای واردات را خودتان دنبال کنید. این بازرگانی با شما یک قرارداد واردات بسته و با اخذ هزینه‌ای اندک، کالاهایی که مدنظرتان است را از شرکت‌های فروشنده در دبی خریداری کرده و در مدت زمانی کوتاه آن‌ها را برای شما به ایران انتقال می‌دهد و درب منزل یا شرکت به شما تحویل می‌دهد. کار واردات ته لنجی با وانیکس با کمترین هزینه و در کمترین زمان قابل انجام است برای همین سود زیادی برای شما دارد.

سپردن کارهای واردات ته لنجی به بازرگانی وانیکس مزایای دیگری هم دارد که باید راجع به آن بدانید. بازرگانی وانیکس برای اینکه اعتماد شما را جلب کند یک چک ضمانت به ارزشی برابر با کالاهایی که قصد دارید وارد کنید به شما می‌دهد تا اگر ناخواسته خسارتی به کالاهای شما وارد شد بتوانید هزینه این خسارت را دریافت کنید. همچنین متخصصانی که در اختیار بازرگانی وانیکس قرار دارند می‌توانند در زمانی بسیار کوتاه و با کمترین هزینه کارهای واردات کالا با ته لنجی را برای شما انجام دهند. این موضوع باعث شده بازرگانی وانیکس انتخاب اول بازرگانان برای واردات ته لنجی باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102499

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن