صنعت-معدن-تجارت

فعال سای ۸۱۹ واحد صنعتی راکد در کشور

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیا و راه‌اندازی مجدد ۸۱۹ واحد صنعتی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها برای ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، اصغر مصاحب بیان‌ داشت: هم اکنون در شهرک های صنعتی کشور نزدیک به ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مورد از آنها غیرفعال و راکد است.

وی ادامه ‌داد: در سال ۹۹، در مرحله نخست احیای یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شد و در برنامه‌ریزی جدید راه‌اندازی مجدد دو هزار واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با بازگشت ۸۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۵۵ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است.

مصاحب اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده بیش از ۵۴ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

وی افزود: استان تهران با ۸۴ واحد، استان مازندران با ۶۲ واحد صنعتی و استان‌های اصفهان و قم با احیای ۶۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه‌کرد: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدد راه‌اندازی شده، به‌طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیای این واحدها بیش از دو هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان با سرانه سرمایه‌گذاری حدود سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مصاحب بیان‌داشت: راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تامین مالی، اخذ شریک سرمایه‌گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکا و غیره انجام شده است.

وی گفت: تجربه سال‌های گذشته در راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال نشان می‌دهد که در ۶ ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال ۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53016
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن