کارآفرینی

فعالیت ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زیست بوم نوآوری کشور

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از فعالیت  ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان و ۷هزار استارتاپ و کسب و کار نو در منظومه راهبردی علم و فناوری و زیست بوم نوآوری کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اسماعیل قادری‌فر در مراسم افتتاحیه رویداد مسئله محور “ره نشان” از جمله رویدادهای بنیاد ملی نخبگان ذیل طرح شهید بابایی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، گفت: بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری دو نهاد مکمل همدیگر هستند؛ بنیاد ملی نخبگان وظیفه شناسایی، حمایت، هدایت و ساماندهی استعدادهای برتر و نخبگان را بر عهده دارد و معاونت علمی هم در امتداد بنیاد ملی نخبگان، وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر پلتفرم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به رویداد مسئله محور ره نشان گفت: ورودی‌هایی که از چنین رویدادهایی همچون ره زیست و ره نشان در یک بازه مشخص انتخاب می‌شوند نهایتا باید در یک قالب ایجاد شرکت دانش‌بنیان مقوم اقتصاد دانش‌بنیان شوند.

قادری‌فر با بیان اینکه این مسابقه یک دوره ۳-۶ ماهه است که در آن هسته‌ها و تیم‌های دانشجوی نخبگی حول موضوعات محوری و کلیدی که از دل ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری برآمده فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بر اساس اولویت‌های نقشه جامعه علمی کشور و برنامه‌ریزی‌‎های کلان معاونت علمی و فناوری، برگزاری چنین مسابقاتی دیده شده است تا در یک تیم، ایده‌ای توسعه یابد و به محصول تبدیل شود.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری افزود: انتظار داریم که در این دوره عمل‌ محور، زمینه‌ای برای ایجاد شرکت دانشی فراهم شود و در چارچوب اکوسیستم کشور، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در منظومه راهبردی علم و فناوری و زیست بوم نوآوری، ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۷هزار استارت‌آپ و کسب‌وکار نو فعالیت می‌کنند، گفت: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نسل اول زیست‌بوم نوآوری، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کردند، اما اکنون به حدی از بلوغ رسیده‌اند که این تیم‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های زیست فناوری، انرژی، فضایی و … جایگاه شایسته و بایسته خود را پیدا کرده‌اند.

قادری‌فر تاکید کرد: ما در معاونت علمی و فناوری پشتیبانی تمام و کمال از این رویداد را داریم تا ایده های نوآورانه به محصولات تبدیل شوند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48283
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن