گیلان

فعالیت ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در استان گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در استان گیلان با مجوز این نهاد مشغول به فعالیت می باشند.

به گزارش تفاهم آنلاین، عباس اهرابی در آئین افتتاح اولین مرکز نیکوکاری تخصصی دانشگاه با عنوان نهال انقلاب با اشاره به اینکه این مراکز نیکوکاری در استان در حال افزایش هستند، افزود: مراکز نیکوکاری به صورت محله محور و بهره گیری از ظرفیت خیرین، نیکوکاران، هیات امنای مساجد و معتمدان محلی و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری و رفع فقر و محرومیت فعالیت می‌کنند که کمک‌های جمع‌آوری شده نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، رسالت اصلی این مراکز را ایجاد حس نوع‌دوستی و همدلی در میان اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: برون‌سپاری و واگذاری امور نیازمندان به مردم با پشتیبانی فنی و نرم‌افزاری این نهاد از اهداف مهم اجرایی در زمینه گسترش مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، ادامه داد: طی ۷ ماه سال جاری، بالغ بر ۲۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق این مراکز در قالب کمک های نقدی، تهیه کالا و ارائه تخفیفات و خدمات به نیازمندان کمک شد.

اهرابی با بیان اینکه بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال از این کمک ها بصورت نقدی بوده است، ادامه داد: همچنین مبلغ ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب تخفیفات مراکز درمانی و خدماتی به نیازمندان کمک شد.

وی، تهیه کالا و اقلام اساسی برای نیازمندان را از دیگر اقدامات این مراکز برشمرد و اضافه کرد: طی هفت ماه سال جاری، کالاهای اساسی منزل، پوشاک و معیشتی به ارزش ریالی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال توسط این مراکز به نیازمندان اهداء شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به افتتاح اولین مرکز نیکوکاری دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی رشت، گفت: این مرکز نیکوکاری هم زمان با افتتاح ۸۰ مرکز نیکوکاری دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف جمع آوری کمک برای دانشجویان نیازمند ایجاد شده است.

اهرابی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام(ره) آمادگی اعطای مجوز ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری به معتمدان، خیران، فرهنگیان، بازنشستگان و سایر گروه های اجتماعی را دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53709
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن