سیاسی

فرمانده سپاه: ما در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که ما در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم، گفت: تحریم یکی از فرصت‌های بزرگ تاریخی برای ملت ایران است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه در حاشیه بازدید از جشنواره جهادگران علم و فناوری در جمع خبرنگاران با گرامی داشت ایام دهه فجر گفت: امروز رویداد خوبی را در این نمایشگاه مشاهده می کنیم و شاهد شکوفایی استعدادهایی هستیم که به وفور در جامعه ما وجود دارد.

وی افزود: در کنار نیازهای کشور برای پیشرفت احتیاج داریم در حوزه های علمی، صنعتی، اقتصادی و فناوری پتانسیل‌های خوبی داریم

سردار سلامی افزود: دشمنان ما تلاش می کنند همه روزنه‌های پیشرفت را به روی ملت ایران ببندند اما به همت جوانان هوشمند و پرتلاش که جهاد علمی و فناوری را در مسیر پیشرفت کشور قرار دادند . امروز می بینیم بسیاری از محصولاتی که تا قبل از این از کشورهای خارجی وارد می شد و ما را به کشورهای دیگر وابسته می کرد را در داخل تولید می شود.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه کشور ایران در حال پیشرفت است گفت: در حال قطع همه وابستگی ها هستیم .تحریم یکی از فرصت‌های بزرگ تاریخی برای ملت ایران است که نه یک فرصت بلکه در مقطع زمانی امروز برای تمام تاریخ فرصت است.

وی با اشاره به اینکه امروز تحریم به فرصتی برای تحریک انگیزه‌ها ، اعتقادات و باورهای مردم تبدیل شده است تاکید کرد: به مفهوم واقعی تحریم ها یک تلاش واقعی را در جامعه برای قطع همه نیازمندی‌ها ایجاد کرده است.
وی با تاکید به اینکه نمی توانیم به هیچ کشوری وابسته باشیم افزود: ما با همه کشورهای دنیا متفاوت هستیم، ما در تحریم جهانی هستیم و هیچ کس به ما کمک نمی کند حتی دوستان ما در بهترین حالت با ما دشمنی نمی کنند ولی هیچ کس کمک نمی کند که این کشور روی پای خودش بایستد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: جوانان ما یاد گرفتند که باید به خودشان تکیه کنند بنابراین جوانان ایرانی روی پای خود ایستادند تا آرزوی دشمنان را دفن کنند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه این حرکتی که امروز می بینیم آرایش جهادی بسیجیان ما برای پیشرفت های علمی، فناورانه است گفت:البته نه در سطح محصولات پیش پا افتاده بلکه در سطح پیچیده ترین قطعات و دستگاه های مورد نیاز کشور، واقعا یک شور فوق العاده ای در سطح جامعه ما وجود دارد که نمونه آن را در این نمایشگاه دیدیم.

وی با اشاره به اینکه آرایش مردم ما برای عبور از تحریم و غلبه بر دشمن و تامین نیازها جهادی و جدی است خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم که فرمول ما برای عبور از مسایل جاری همین همت و عظمی است که در این نمایشگاه می بینیم.

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، پنجمین جشنواره ملی مجازی علم و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای علم و فناوری بسیج صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.

این جشنواره با حضور مختراعان و مبتکران و ارائه ۱۶۰ طرح در حوزه سلامت، کشاورزی، دفاعی، متاالکترونیک، شیمی مواد و نفت و دانش آموزی برگزار شده است.

به گفته برگزار کنندگان این جشنواره ۹۰ درصد ایده های ارائه شده در این جشنواره به تولید رسیده و نمونه های تجاری آن تهیه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62736
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن