استان هاخراسان جنوبی

فرماندار نهبندان: آبرسانی سیار به ۹۰ روستای نهبندان

تفاهم آنلاین- بیکی با اشاره به آبرسانی سیار به ۹۰ روستای نهبندان، گفت: مطالبات مردم در خصوص آبرسانی پیگیری می شود تا دغدغه مردم رفع شود.

رضا بهنام- خراسان جنوبی- «مجید بیکی» در نشست با آب داران آب و فاضلاب نهنبدان اظهار کرد: آب داران مجتمع های آبرسانی در روستاها باید تلاش کنند آب را عادلانه در اختیار مردم قرار دهند.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه متولی بخش آب رسانی وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان است، گفت: امیدواریم مشکلات آبرسانی به روستاها با کمک آب داران آب و فاضلاب رفع شود.
بیکی با اشاره به اینکه تلاش های زیاد بخش دولتی و خصوصی برای افزایش ضریب آبرسانی در نهبندان، بیان کرد: با راه اندازی یک مجتمع در شهرستان، منطقه آتشکده علیا، آتشکده سفلی و دیهو به شبکه آبرسانی متصل شدند.
وی از وجود 11 مجتمع آبرسانی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: مشکل عمده ما آبرسانی به روستاهای تک روستایی است که با آب قنات و یا تانکر آبرسانی می شود.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه 90 روستای نهبندان در فصل گرما با تانکر آبرسانی می شود، ادامه داد: بخشی از روستاها از چشم مغفول مانده و مردم اعتراض دارند که برای آنها آبرسانی سیار هم نمی شود، لذا تعامل بین آب و فاضلاب، پیمانکار و آب دارن باید به شکل مناسب و مستمر وجود داشته باشد تا دغدغه های مردم در روستاها طولانی نشده و مطالبات مردم رفع شود.
بیکی با تاکید بر این مطلب که میزان آب استحصالی و تزریقی به شبکه ها باید به صورت عادلانه در اختیار همه روستاها قرار بگیرد، گفت: آخرین روستاهای مجتمع آبرسانی سمک، و دهک با کمبود آب مواجه می شوند؛ روستاهای بمبور، رود دره آخرین روستاهایی هستند که آب رسانی می شوند، این روستا یک هفته تا ۱۰روز به خاطر تعویض پمپ، آب نداشته اند لذا تعامل باید برای حل مشکلات برقرار باشد.
وی با بیان اینکه آب داران آب و فاضلاب در روستاها باید مردم را راضی نگه دارند، ترصیح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا تمامی مردم روستا از آب مجتمع ها استفاده کنند، همچنین تاخیر در اتفاقات آب به دلایل مختلف انجام می شود، لذا ارتباط با دهیار، شورا و آبدار باید به صورت مستمر انجام شود تا نارضایتی مردم را به دنبال نداشته باشد.
فرماندار نهبندان در پایان گفت: مطالبات مردم در خصوص آبرسانی پیگیری می شود تا دغدغه مردم رفع شود، در همین راستا بالاترین اعتبار در بین اعتبارات شهرستان به آب و فاضلاب تخصیص یافته است.
وی همچنین به حقوق کم آب داران در قراردادها اشاره کرد و افزود: چالش ما در شهرستان نهبندان این است که آبدران حقوق مناسبی نمی گیرند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46549

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن