گیلان

فرماندار رشت: فرهنگ خوداشتغالی در جامعه نهادینه شود

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه فرهنگ خوداشتغالی در جامعه نهادینه شود، گفت: برنامه‌محور عمل کردن یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه است.‌

به گزارش تفاهم آنلاین، علی فتح‌اللهی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی شهرستان رشت با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بالای نخبگان در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان در پارک و علم و فناوری استان گواه این مدعاست.

وی بابیان اینکه آموزش با کیفیت دانش‌آموزان، تاثیراتش به جامعه برخواهد گشت، ادامه داد: جوانان امروز، مسئولان فردای جامعه هستند که در صورت کم‌کاری در آموزش اثرات نامطلوب آن را در جامعه خواهیم دید.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل ایرانی بایستی حفظ و نگهداری شود،‌ ادامه داد: استان گیلان به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی از  غنای بالایی برخوردار است که باید این فرهنگ را حفظ و ترویج دهیم.

فتح‌اللهی خاطرنشان ساخت: توجه به فرهنگ غنی با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای تاثیرگذار استحکام خانواده را قوی‌تر خواهد کرد.

وی به ترویج فرهنگ ازدواج و مشکلات اقتصادی پیش روی جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه مشکلات اقتصادی، بیکاری و نبود شغل مناسب ازدواج را برای جوانان سخت کرده است‌.

فرماندار رشت اضافه کرد: کاهش توقعات و کم کردن هزینه‌ها در آغاز زندگی مشترک و نهادینه کردن این فرهنگ در نسل جدید می‌تواند مشکلات پیش‌روی ازدواج را کاهش دهد و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند‌.‌

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه بایستی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد، تصریح کرد: متاسفانه زوج‌های جوان امروز با کوچک‌ترین ناملایمات به سمت طلاق می‌روند در حالی که جوانان امروز بایستی مهارت زندگی کردن و مواجه شدن با ناملایمات زندگی را فرا گیرند.‌

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58997
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن