بانک-بیمه-بورس

فرایندهای بیمه‌گری شتابان در بیمه‌های زندگی

فرایندهای بیمه‌گری شتابان، دستیابی به بیمه زندگی را برای افراد با سلامتی و اعتبار خوب، سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و با استفاده از آن می‌توان بدون معاینه پزشکی، بیمه‌نامه زندگی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، امروزه سرعت بخشیدن به فرایند بیمه‌ گری انواع بیمه‌نامه‌ها و به خصوص بیمه‌های زندگی، بسیار مورد توجه شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران است. در این راستا و با توجه به توسعه استفاده از بیمه‌ گری شتابان در بیمه‌های زندگی، گزارش پژوهشی «فرایندهای بیمه‌ گری شتابان در بیمه‌های زندگی (مطالعه موردی: کشور آمریکا)» توسط دکتر میترا قنبرزاده عضو هیأت علمی و مدیر گروه بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه و ریحانه فتحی، کارشناس میز تخصصی بیمه‌های زندگی، نگاشته شده است. این گزارش می‌کوشد ضمن تشریح فرایندهای بیمه‌ گری شتابان و مزایا و معایب آن، به ارائه الگوریتم‌های مورد استفاده در فرایند بیمه‌ گری شتابان در بیمه‌های زندگی و روش‌های ارزیابی و اعتبارسنجی نتایج حاصل آن پرداخته و تجربه کشور آمریکا در خصوص استفاده از این فرایندها در محصولات بیمه زندگی را مورد بررسی قرار دهد.
در این گزارش، فرایندهای بیمه‌ گری مختلفِ ارزیابی ریسک بیمه‌شده در بیمه‌های زندگی، شامل فرایندهای بیمه‌ گری کامل (کلاسیک/سنتی)، فرایندهای بیمه‌گری تضمینی، فرایندهای بیمه‌گری ساده و فرایندهای بیمه‌گری شتابان تشریح شده و ضمن اشاره به شرکت‌های خارجی ارائه دهنده فرایندهای بیمه‌گری  شتابان در محصولات بیمه‌های زندگی، دو روش‌ ارزیابی فرایندهای بیمه‌گری شتابان شامل روش جایگزینی تصادفی(پیش از صدور)  و روش حسابرسی‌های پس از صدور به همراه تجربه کشور آمریکا در خصوص پیاده‌سازی فرایندهای بیمه‌گری شتابان در محصولات بیمه‌های زندگی ارائه شده است.
بر اساس یافته‌های این پژوهش، به منظور طراحی و اجرای موفق فرایندهای بیمه‌گری شتابان در بیمه‌های زندگی، توجه به ابعاد مختلفی نظیر اجرای ‌محدود‌ طرح‌ فرایندهای ‌بیمه‌گری ‌شتابان‌ در‌ بیمه‌های ‌زندگی‌، ارتباطات ‌و ‌آموزش‌ هنگام‌ تدوین‌ طرح‌ بیمه‌گری ‌شتابان، نظارت ‌و ‌پایش‌ مستمر‌ فرایندهای ‌بیمه‌گری ‌شتابان و استفاده ‌از ‌فرایندهای ‌بیمه‌گری  ‌شتابان‌ و‌ جایگزینی‌ معاینات ‌پزشکی‌ با ‌پرسش‌ها ‌و ‌سابقه ‌بیماری‌ بیمه‌شدگان ‌بالقوه ‌‌در‌ دوران‌ شیوع ‌ویروس ‌کرونا، ضرورت دارد.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1464/ مراجعه نمایند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73317
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن