به گزارش تفاهم آنلاین، فرنوش نوبخت با تاکید بر اینکه باید طرحی آیندهنگر برای کمک به اپراتوری متروی تهران با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه با آن روبرو است، استفاده شود، گفت: برای این کار سامانه هوش مصنوعی طراحی شد که همزمان اطلاعات مربوط به گیتهای ورودی و خروجی را جمعآوری میکند.
نوبخت خاطرنشان کرد: با استفاده از قابلیت پیشبینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای انطباق برنامه حرکت قطارها متناسب با ظرفیت واگنها و مدیریت مراجعه مسافران به ایستگاهها این امکان را فراهم میکند تا در مدت کوتاهی برنامهریزی برای اعزام قطارها به ایستگاههای شلوغ داشته باشیم و کمک میکند برای مقابله با تقاضای بیش از حد مسافران در ساعات شلوغی و یا رویدادهای مناسبتی یا شرایط بحرانی مثل ایام کرونا فاصله اجتماعی از سوی بهداشت جهانی اعلام شده، عملی شود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه با بیش از 20 سال بهرهبرداری از مترو به الگوی مناسبی از سفر دست یافتیم، بیان کرد: همیشه همه کارها مطابق با برنامهریزیها پیش نمیرود، شیوع ویروس کرونا الگوی سفر و تقاضای سفر را در خطوط هفتگانه مترو تغییر داد و با توجه به محدودیتهای اعلام شده، هر روز شاهد الگوی متفاوت سفر در شهر زیر زمینی هستیم و استفاده از نرمافزار مدیریت هوشمند ترافیک قطارها در متروی تهران با استفاده از هوش مصنوعی محدودیتهایی که بر سر راه مدیریت ترافیک در متروی تهران ایجاد شده را بر طرف میکند.