گیلان

غربالگری ۲۰ درصد از جمعیت گیلان در طرح شهید سلیمانی

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان از غربالگری ۲۰ درصد جمعیت گیلان در طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمود قاسم‌نژاد، امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته عملکرد استان گیلان در اجرای این طرح خوب بوده است و در حال حاضر ۲۰ درصد از کل جمعیت استان غربالگری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ نفر از بیش از ۷۰ هزار خانواری که توسط ۵ هزار نیرو پایش شده‌اند به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند، گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد آمارها نیز در هفته جاری همین پایش‌ها بوده است.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان، اجرای طرح صحیح سلیمانی را اقدامی خوب برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در روزهای ابتدایی و مداوای آن‌ها قبل از رسیدن به شرایط سخت عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر نیز چهار شهرستان استان گیلان دارای وضعیت قرمز کرونایی و مابقی نیز در شرایط نارنجی نزدیک به زرد به سر می‌برند.

قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه تغییر وضعیت کرونایی شهرها به میزان مشارکت و رعایت دستورالعمل‌ها بستگی دارد، ادامه داد: روند کاهشی تعداد ورودی بیماران کرونایی به مراکز درمانی از ۱۰۰ نفر در هفته گذشته به ۸۱ نفر در هفته جاری امیدوارکننده است تا در روزهای پایانی هفته جاری و یا هفته آتی شاهد کاهش محدودیت‌های تردد، مشاغل و حضور کارکنان در ادارات باشیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56677
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن