علمی و تکنولوژی

عکاسی از محصول برای اینستاگرام ؛ ساده ترین راه جذب مشتری

سراسر اینستاگرام از آنلاین شاپ های مختلفی پر شده است که بسیاری از آن ها مشتریان وفادار خود را پیدا کرده اند و برخی دیگر علی رغم تقاضای فراوان مخاطبان، به فروش خوبی دست پیدا نمی کنند. عکاسی از محصول برای اینستاگرام، یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای معرفی و فروش محصولات خود در این فضا انجام دهید. در این مقاله نکاتی را ذکر کرده ایم که رعایت آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید این کار را با تلفن همراه خود و به نحوی جذاب و اثربخش انجام دهید.

استراتژی های مختلفی برای فروش در اینستاگرام وجود دارد که موثرترین آن ها، داشتن پروفایلی جذاب، فعال و دارای پست های باکیفیت است که بتواند به خوبی محصولات و خدمات شما را به مخاطبان معرفی و آن ها را به مشتریانتان تبدیل کند. همچنین خوب است بدانید که تصاویر 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می شوند. از سوی دیگر، ارزش و میزان دیده شدن محصولات در فضای دیجیتال به طور مستقیم با کیفیت تصاویر در ارتباط است. همین نکته به ظاهر ساده، بیانگر اهمیت عکاسی از محصول برای اینستاگرام و نقش پررنگ آن در دیجیتال مارکتینگ است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

9 نکته مهم برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام با گوشی

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که تنها ثبت تصاویر متعدد از محصولات و انتشار آن ها در اینستاگرام برای جذب مخاطب کفایت می کند؛ در حالی که کیفیت تصاویر نقش تعیین کننده دارد. در واقع می توان گفت که اگر عکس های باکیفیت و جذابی از محصولات خود منتشر کنید، توجه و اعتماد افراد بیشتری را به برند خود جلب می کنید که همین امر منجر به افزایش آمار فروش شما می شود. با توجه به این نکته، بهتر است عکاسی از محصول را به شرکت های متخصص واگذار کنید و یا اگر قصد دارید این کار را خودتان بر عهده بگیرید، حتما این موارد را رعایت کنید:

1.     استفاده از نور طبیعی

نور، همان عامل تاثیرگذاری است که عکس شما را دگرگون می کند. با تنظیم نور، عکاس می تواند حال و هوای کلی فضا را توصیف کند و بدون بیان هیچ کلامی، داستانی را روایت کند. برای نورپردازی می توانید از تجهیزات مخصوص استودیویی استفاده کنید. برای ثبت یک عکس حرفه ای لزوما نیازی به تجهیزات پیچیده و پیشرفته نیست، برای شروع می توانید کیت های اقتصادی تهیه کنید که نیازهای مقدماتی شما را برطرف می کنند. پس از مدتی که در کار خود حرفه ای تر شدید و این تجهیزات برای کار شما کفایت  نمی کرد، کم کم آن ها را ارتقا دهید.

با این حال همواره به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه نور طبیعی نمی تواند به عکس های ثبت شده گرما ببخشد. بنابراین در کنار استفاده از تجهیزات نورپردازی، از اهمیت نور طبیعی در عکاسی از محصول برای اینستاگرام غافل نشوید.

2.     سبک عکاس تخت یا عمق دار

سبک های متنوعی برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام وجود دارد. می توانید برای عکاسی دکوری در نظر بگیرید که عمق دارد و المان های مختلف در فاصله متفاوتی از دوربین قرار گرفته اند. همچنین می توانید یک سطح صاف را در نظر بگیرید و المان های مورد نظر خود را روی آن به صورت تخت قرار دهید. در این سبک، تمام المان ها در یک سطح قرار دارند و فاصله آن ها از دوربین به یک اندازه است.

3.     عکاسی با پس زمینه سفید

اگرچه عکس های دارای پس زمینه از جذابیت خاصی برخوردار هستند، اما برای استفاده در هر جایی مناسب نیستند. در مواردی نظیر عکس محصولات داخل سایت، نیاز به تصاویری دارید که پس زمینه آن ها سفید باشد و تمام تمرکز و توجه مخاطب به خود محصول جلب شود. این سبک از عکاسی مقرون به صرفه تر است و نیاز به استفاده از تجهیزات پیشرفته نورپردازی ندارد.

4.     تعیین تم عکاسی از محصول برای اینستاگرام

جذابیت بصری عکس ها و هارمونی آن ها با هم، پروفایل شما را به طور چشمگیری جذاب تر می کند. همین نکته می تواند مخاطب را وادار کند که مدت زمان بیشتری را در پیج شما بگذراند و به تماشا و بررسی تصویر محصولات بپردازد. برای ایجاد چنین هارمونی، سعی کنید برای ویرایش تصاویر خود از روند تقریبا ثابتی پیروی کنید. توجه داشته باشید که تم انتخابی شما باید به نحوی باشد که جذابیت و جلوه بصری عکس را بیشتر کند و در عین حال، مانع از نمایش کامل و دقیق محصول شما نشود.

5.     عکاسی از زوایای مختلف

دیدن تصاویر مختلف از محصول در زوایای متفاوت، دید گسترده و کاملی به مشتری می دهد که می تواند آن را دقیق تصور کند. این کار باعث می شود تا افراد از انتخاب خود اطمینان بیشتری داشته باشند و با خیال راحت نسبت به خرید خود اقدام کنند.

6.     ابزارهای حرفه ای دوربین موبایل

این تصور که برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام حتما باید دوربین عکاسی و تجهیزات استودیویی حرفه ای داشته باشید و بدون آن ها نمی توانید تصاویر باکیفیتی ثبت کنید، فریبی بزرگ است که شرکت های بزرگ برای بازاریابی دوربین های عکاسی خود در ذهن شما فرو کرده اند. اگرچه داشتن این تجهیزات و استفاده از آن ها می تواند تصاویر ثبت شده را یک سر و گردن ارتقا دهد، اما بدون آن ها و تنها با یک تلفن همراه هوشمند هم می توانید این کار را انجام دهید. کافی است با ابزارهای حرفه ای دوربین موبایل خود آشنا باشید و به درستی از آن ها استفاده کنید.

7.     انتخاب پس زمینه مناسب

انتخاب پس زمینه مناسب همان اقدام مهمی است که باعث درخشش محصول در تصویر می شود و می تواند مخاطب را نسبت به خرید تشویق و ترغیب کند. به همان اندازه که داشتن یک پس زمینه مناسب و جذاب برای عکاسی از محصول ضروری است، انتخاب نامناسب آن نیز مخرب است.

8.     توجه به قانون یک سوم

قانون یک سوم، اصلی مهم برای عکاسی و تولید محتوای ویدیویی است که بر اساس آن، هر تصویر به صورت شبکه ای و با استفاده از دو خط عمودی و دو خط افقی با فاصله یکسان، به 9 مربع مساوی تقسیم می شود. طبق این اصل، مهم ترین عناصر تصویر باید در نقاط تقاطع این خطوط قرار گرفته باشند. با این کار، سوژه اصلی خارج از مرکز تصویر و در یک سوم سمت چپ یا راست کادر قرار می گیرد و دو سوم دیگر فضا خالی می ماند. به این ترتیب، یک نقطه کانونی طبیعی ایجاد می شود که می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و جذابیت بصری بیشتری برای عکس به ارمغان بیاورد.

9.     ایده گرفتن از هشتگ مرتبط

هشتگ های مربوط به حوزه فعالیت کسب و کار خود را جستجو کنید. این کار به شما کمک می کند تا ایده های جدید و خلاقانه ای برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام پیدا کنید. به یاد داشته باشید که ایده های نو و خلاقانه که حرفی برای گفتن دارند، می توانند توجه افراد بیشتری را به شما جلب کنند. چه چیزی بهتر از این که مخاطبان شما را به عنوان برندی خلاق و نوآور بشناسند و به یکدیگر معرفی کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92737
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن