کارآفرینی

عوامل موثر در بهبود فضای کسب و کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار تزریق منابع مالی قابل توجه، توسعه آموزش های مهارتی، احیای بنگاه‌های راکد و کاهش زمان صدور مجوزها را از مهم ترین عوامل موثر در رونق بازار کار و بهبود فضای کسب و کار دانست.

محمود کریمی بیرانوند در گفت وگو با ایسنا، به تشریح علل رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری پرداخت و اظهار کرد:عوامل موثری در بهبود نسبی بازار کار موثر بوده است که بهبود فضای کلان اقتصاد کشور از جمله آنهاست. در طول ۲.۵ سال گذشته در فصول مختلف و در گزارش‌های سالانه ماشین تولید اقتصاد در حال حرکت بوده و زمانی که تولید رونق بگیرد طبعاً اشتغالزایی هم صورت می‌گیرد.

وی از احیای بنگاه‌های راکد به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۶۰۰۰ بنگاه نیمه فعال و راکد احیای شده و دولت فعال کردن ظرفیت‌های راکد و نیمه فعال در محیط کسب و کار را از برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، هم افزایی مجموعه حاکمیت و بخش های مردمی در ایجاد اشتغال  مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۷ جلسه شورای عالی اشتغال در این دولت با حضور رئیس جمهور برگزار شده و وزرا و استانداران در این جلسات حضور دارند و نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌ها صورت می‌گیرد. از طرفی مردم هم با سیاست‌های دولت در بازار کار همراهی داشتند و در کنار افزایش فرصت های شغلی، همه ارکان حاکمیت نیز نسبت به اشتغال پاسخگو بودند، لذا رونق در فضای کسب و کار ایجاد شده است.

کریمی بیرانوند یکی دیگر از عوامل موثر بر رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری را کاهش زمان صدور مجوزها دانست و گفت:تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر اقدامات دولت بوده که مدت زمان دستیابی متقاضیان به صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه‌های مختلف بسیار کمتر شده است به نحوی که اکنون بیش از سه و در نهایت ۱۰ روز در وزارت کار مجوزهای کسب و کار ازجمله مشاغل خانگی صادر نمی شود.

به گفته وی آبان ماه سال گذشته در جلسه شورای عالی اشتغال الگوی زیست بوم اشتغال ارائه و تصویب شد تا بر مبنای آن راهبردهای بازار کار پیگیری شود.

معاون اشتغال وزیر کار در پایان منابع مالی تزریق شده به بازار کار را در فراهم شدن بستر اشتغال و فضای کسب و کار موثر خواند و گفت:سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هم در بحث مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و هم توسعه مهارت‌ها برای دانشجویان و مراکز جوار و بین کارگاهی نقش بسزایی داشته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101075
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن