اجتماعیتهران

عطایی: آبگرفتگی قابل توجهی در پایتخت وجود نداشته است

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران درباره وضعیت پایتخت در بارندگی‌های ۴۸ ساعت اخیر گفت: بارندگی وارد ۲۴ ساعت دوم شده است و خوشبختانه شرایط خیلی خوب است و هیچگونه آبگرفتگی جدی وجود نداشته است.

به گزارش تفاهم آنلاین، اصغر عطایی با اشاره به اینکه همه عوامل در سطح شهر حضور دارند، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ هزار نفر کارگری که در بخش خدمات شهری و فضای سبز در سطح شهر تهران در روزهای عادی اقدامات مربوط به بوستان‌ها و رفت و روب را انجام می‌دهند، کاملا بر بارش‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این افراد، عوامل دیگری نیز مانند کارگرهای مسیل‌های نواحی و… به صورت ویژه در زمان بارش کار می‌کنند. همه گشت‌ها و کنترل‌ها چه در ستاد و چه در بخش‌های دیگر کاملا آماده هستند. در خود ستاد نیز در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، شهر را پهنه بندی شده است مسئولیت‌هایی تعیین شده و به صورت مستمر کنترل می‌شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: به وسیله دوربین‌های کنترل ترافیک نیز شهر و آبگرفتگی‌ها کنترل می‌شوند و تاکنون هیچگونه آبگرفتگی که قابل توجه باشد وجود نداشته و آبگرفتگی‌های مختصری که به وجود آمده است نیز به دلیل حضور عوامل به سرعت رفع می‌شود.

عطایی با بیان اینکه بارش پرحجمی بوده است و حجم باران در ۲۴ ساعت اول بیش از ۵۰ میلیمتر بوده است، اضافه کرد: معمولا در شهرها نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر بارش، باعث اعلام خطر برای آبگرفتگی‌های زیاد و حتی سیل می‌شود که در حاشیه رودخانه‌ها کسی اتراق نکند، اما خوشبختانه در تهران همه چیز عادی و تحت کنترل است و مشکل خاصی به وجود نیامده است.

وی گفت: با توجه به اینکه هواشناسی اعلام کرده بارندگی‌ها تا پایان هفته ادامه دارد، این آمادگی وجود دارد که هم در موضوع باران و هم افزایش برودت هوا در بلندی‌ها و شمال شهر و امکان بارش برف اقدامات لازم انجام شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55255
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن