بانک-بیمه-بورس

عجین شدن صنعت بیمه و بازار سرمایه از نشانه های رشد اقتصادی است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:عجین شدن صنعت بیمه و بازار سرمایه به عنوان یکی از نشانه های رشد اقتصادی است.

به گزارش تفاهم آنلاین، دکتر سلیمانی  در آخرین نشست سال 1399 شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران، با بیان این مطلب که  عملکرد صنعت بیمه در سال جاری بیش از حد انتظار بوده و رضایت دولت و ذینفعان این صنعت را به دنبال داشته است، افزود: فشار تحریم ها و همه گیری ویروس کرونا، شرایط دشواری را در مسیر حرکت صنعت بیمه قرار داده بود که خوشبختانه با همدلی و همراهی مدیران، کارکنان و دلسوزان صنعت بیمه از این گذرگاه نیز با سربلندی عبور کردیم.

رییس کل بیمه مرکزی با برشمردن چالش های این صنعت در سال جاری از رفع نگرانی ها در خصوص موانع توسعه ای بیمه خبر داد و گفت: سیر نزولی فشارهای بین المللی بر صنعت بیمه آغاز شده و انشالله در سال آینده نیز با تلاش مضاعف همکاران و تکیه بر الطاف پروردگار فصل موفق تری در تاریخ صنعت بیمه رقم خواهد خورد.
وی با بیان این مطلب که برخلاف پیش بینی برخی محافل بیمه ای مبنی بر اختلال در شبکه فروش بیمه نامه های زندگی و معضل بازخرید حجم بالایی از این بیمه نامه ها، اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و رویکرد حرفه ای همکاران در سال جاری رشد قابل قبولی در این حوزه شاهد بودیم که جای قدردانی دارد.
رییس شورای عالی بیمه از نهایی شدن صندوق حوادث طبیعی به عنوان یکی از دستاوردهای درخشان صنعت بیمه یاد کرد و گفت: اعتماد حاکمیت به صنعت بیمه به عنوان یک سرمایه بزرگ، قابل احترام است و باید برای تحقق مطالبات دولت و مجلس در این خصوص گام های بلندتری برداشته شود.
دکتر سلیمانی با بیان این مطلب که بخش اتکایی صندوق بیمه حوادث طبیعی با اهرم بیمه اتکایی، گره خورده است خاطرنشان کرد: منابع صنعت بیمه روند رو به رشدی دارد و به واسطه نوسانات بسیار در بازار سرمایه در سال آینده سهم مهمتری از سرمایه های مردم در قالب خرید بیمه نامه های تامین آتیه به سمت صنعت بیمه سرازیر خواهد شد.
وی از عجین شدن صنعت بیمه و بازار سرمایه به عنوان یکی از نشانه های رشد اقتصادی نام برد و افزود: زمینه ورود آحاد جامعه به بازار سرمایه از مسیر صنعت بیمه، فراهم شده و خوشبختانه در زمینه تامین مالی و جبران کسری ذخایر، فعالیت های قابل قبولی صورت گرفته است.
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد سندیکای بیمه گران ایران را در دوره جدید قابل تحسین دانست و افزود: آینده این نهاد تخصصی و صنفی بسیار روشن است و همدلی و تعامل اعضای متعهد و حرفه ای سندیکا می تواند زمینه ساز تحولات چشمگیر آینده باشد.
دکتر سلیمانی با تشریح آخرین تحولات صنعت بیمه در حوزه بیمه شخص ثالث اظهار امیدواری کرد با تصویب قوه محترم قضاییه در تعیین نرخ دیه، صنعت بیمه و آحاد جامعه با سهولت بیشتری به ایفای تعهدات خود بپردازند.
وی با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی سریع و کامل بر لزوم تکمیل فرایند اعتمادسازی در صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: پرداخت آسان و بی منت خسارات از قدرتمندترین روش های تبلیغی برای صنعت بیمه به شمار می رود که علاوه بر اثرات روانی در افزایش ضریب نفوذ بیمه نیز موثر خواهد بود.
سلیمانی در همین راستا از مدیران عامل شرکت های بیمه درخواست کرد با ترک تشریفات اداری نسبت به پرداخت خسارات حادثه دیدگان زلزله سی سخت اقدام عاجل را در دستور کار خود قرار دهند.
ایشان کسب موفقیت بخش “آی تی” و سامانه سنهاب بیمه مرکزی را در بین یکصد و پنجاه و چهار دستگاه اجرایی سراسر کشور مدیون نگاه توسعه گرا و الکترونیک محور شرکت های بیمه ای ارزیابی کرد و افزود: کسب رتبه نخست در حقیقت انعکاس خدمات رسانی الکترونیکی در صنعت بیمه است و نهادناظر تمامی ارکان بیمه ای را در احراز این رتبه سهیم می داند.
رییس کل بیمه مرکزی در پایان از روابط عمومی ها به عنوان صدای روشن صنعت بیمه یاد کرد و افزود: افزایش ضریب شفافیت، تبلیغ موثر، گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از ماموریت های اصلی روابط عمومی ها به شمار می رود که باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود.
گفتنی است در پایان مراسم با حضور رییس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، رییس پژوهشکده بیمه و اعضای هیات عامل با اهدای لوح تقدیر از خدمات تنی چند از مدیران صنعت بیمه که در بخش های دیگری به خدمات رسانی منصوب شده اند، قدردانی شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65912
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن