بین الملل

عبدالله: مذاکرات آتش‌بس طالبان-کابل زمان‌بر است

رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری گفت، مذاکرات در جریان صلح بین دولت کابل و طالبان در قطر زمان‌بر است چون جنگی را که این همه مدت به طول انجامیده نمی‌توان ظرف چند روز پایان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان گفت: ظرف یک یا دو روز نمی‌توان این مشکل را حل کرد. گام نخست این است که مردم به دنبال کاهش خشونت هستند. جنگ طولانی را نمی‌توان ظرف چند روز پایان داد.

وی ادامه داد: مذاکره‌کنندگان طالبان و دولت کابل از خواسته مردم افغان برای کاهش خشونت در کشور مطلع هستند. مردم افغانستان می‌خواهند هر چه زودتر خشونت پایان یابد. ما درباره این مساله گفت‌وگو می‌کنیم و هر دو طرف درباره این مساله مذاکره دارند چون این مساله در دستور کار آنهاست. روحیه تیم ما به قدر کافی درباره این مذاکره قوی هست.

رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان ادامه داد، هر دو طرف تمایل خود را برای ادامه مذاکرات اعلام کرده‌اند. فرصت کنونی دستیابی به صلح نباید از دست برود.

معصوم استانکزی، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان و رییس تیم مذاکره‌کننده دولت کابل نیز در همین نشست خبری این روحیه را ستود و گفت: یک روحیه مثبت در مذاکرات وجود داشت، فضای قبل از ورود به بحث‌های جنجالی بسیار خوب بود. اگر با این روحیه به جلو حرکت کنیم، نتیجه خوب خواهد بود چرا که هر دو طرف مسئولیت پایان دادن به جنگ را دارند.

وی افزود: مسئولیت اولیه تیم من در مذاکرات بر عهده مردم افغانستان است.

مذاکرات صلح بین دولت کابل و طالبان روز شنبه در دوحه آغاز شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45248

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن