کارآفرینی

طراحی اشتغال امداد بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اشتغال امداد را مبتنی بر الگوی اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم، گفت: دو نظام ایجاد اشتغال در امداد وجود دارد که یکی نظام هدایت شغلی و دیگری نظام راهبری شغلی است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌اله عبدالملکی با بیان اینکه طراحی جدید ما سه شاخصه اصلی دارد، گفت: مردمی کردن اشتغال (نظام راهبری شغلی)، دانش‌بنیان کردن و تمرکز بر مزیت‌های بومی؛ سه شاخصه اصلی طراحی اشتغال امداد هستند.

وی افزود: برنامه راهبردی-عملیاتی اشتغال امداد در این چارچوب تنظیم شده و چندی‌پیش نسخه سوم آن توسط معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما ۹۶ گروه مخاطب داریم، گفت: به طور کلی یک و نیم میلیون نفر برای اشتغال‌زایی مخاطب ما هستند که از لحاظ زن و مرد، سرپرست و غیرسرپرست، شهری و روستایی، ماهر و بدون مهارت، سطح تحصیلات و…، به ۹۶ گروه تقسیم می‌شوند.

عبدالملکی بیان کرد: ما برای هر یک از این گروه‌ها برنامه‌ریزی مستقلی داریم که این افراد از طریق حوزه مددکاری وارد برنامه اشتغال کمیته امداد می‌شوند. وی افزود: راهبر اول اشتغال امداد، بهبود فضای کسب‌وکار کشور است، یعنی فضای آشفته کسب‌وکار بهتر شود تا افراد بتوانند کار کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: توسعه زنجیره‌های ارزش منتخب روی ۶ زنجیره ارزش تمرکز کرده است و اکنون در حال تکمیل تمام حلقه‌های این زنجیره ارزش هستیم.

وی بیان کرد: توسعه همکاری فعالان فضای کسب‌وکار آخرین حلقه راهبر اشتغال امداد است. عبدالملکی ادامه داد: دو نظام ایجاد اشتغال در امداد وجود دارد که یکی نظام هدایت شغلی و دیگری نظام راهبری شغلی است.

وی با بیان اینکه نظام هدایت شغلی یک نظام کارشناس‌محور است و سال‌ها کمیته امداد در این زمینه تجربه داشته و بسیار موفق بوده است، بیان کرد: یک‌هزار و ۶۰۰ نفر کارشناس اشتغال امداد در این زمینه با ما همکاری می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نظام راهبری شغلی را اضافه کردیم که یک الگوی کارآفرین‌محور است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از کارآفرینان حرفه‌ای کشور به ما کمک کردند، گفت: امیدوار هستیم این تعداد به زودی به ۵ هزار نفر برسد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53523
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن