اجتماعی

ضمیر ناخودآگاه و تجسم موفقیت

ضمیر ناخودآگاه خود را تغییر دهید که جهان پیش رویتان تغییر کند. این یکی از انگیزشی ترین جملات حوزه ی روانشناسی است که ضمیر ناخودآگاه هر انسانی را یکی از ناشناخته ترین بخش های وجودی او می پندارد که بطور مستقیم و غیرمستقیم تاثیر بسزایی در موفقیت دستیابی به و اهداف دارد. اگر روزتان را با حال بدی شروع کنید، بی تردید تا پایان روز حالتان بدتر هم خواهد شد. از افکار جدیدتان و موج انرژی مثبت  در مسیر زندگی تان استقبال کنید.

ذهن انسان پدیده ی شگفت انگیزی است. ما جهان را با عینک ذهن خود می بینیم که شیشه های این عینک را باورهای غالب و تثبیت شده ی ذهن ناخودآگاه مان تشکیل می دهد. تکرار تجسم موفقیت، اولین و مهم ترین گام در کسب موفقیت است و انسان ها را در مسیر موفقیت قرار می دهد. اگر تصمیم به آن دارید که با وجود تمام مشکلات پیش رو اعم از اقتصادی، اجتماعی و … در راه موفقیت قدم بردارید، تنها در صورتی این امر مهم تحقق می یابد که ذهن ناخودآگاه خود را در این راه با خود همراه سازید.

اکثریت ما بطور کامل از قدرت اعجاب انگیز ذهن ناخودآگاهمان غافلیم. کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که افراد تنها ده درصد از ذهن خود استفاده می کنند. اما باید در این قسمت توجه داشت که ضمیر ناخودآگاه بسیار بزرگ تر و توانمند تر عمل می کند و در حدود نود درصد دیگر از واکنش های ذهنی ما در همین قسمت کنترل می شود. راهکار برای حل مشکلات، الهام برای خلاقیت و ایده های ناب برای تغییر سبک زندگی که بینش هر فردی را ارائه می دهد، از ناخودآگاه او در ترکیب یا تعادل با تمرکز و آرامش به دست می آیند. ضمیر ناخود آگاه بخشی از ذهن ماست که بسیاری از تصمیم های ناخودآگاه و برداشت های ما در برابر وقایع مختلف در آنجا شکل می گیرد. شما این قدرت را دارید که افکار خود را انتخاب کنید. بنابراین باید نسبت به چیزهایی که فکر می کنید آگاه باشید و آن ها را مرتب تحت کنترل خود درآورید.

اما حال با یک سوال مهم روبرو خواهیم شد: چرا باید ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنیم؟ جواب این سوال در عین حال که بسیار ساده است، اما تاثیرگذارترین بخش زندگی افراد موفق است. جواب ساده این سوال چیزی به جز یک جمله نیست که اغلب مردم از موفقیت می ترسند و آن را یک امر دست نیافتنی می پندارند. در واقع باور نداشتن به موفقیت بیشترین عامل تاثیرگذار در شکست های زندگی ماست. از آن جایی که پایه و اساس شکل گیری طرح کلی موفقیت فردی در هر زمینه ای تنها به چگونگی بسیج قوای ذهنی پتانسیل مغز بستگی مستقیم دارد. تقویت ضمیر ناخودآگاه که منجر به یک بینش درونی قوی خواهد شد، می تواند شما را در رسیدن به اهداف، تصمیم گیری درست، خلق ایده های جدید و یافتن پاسخ های ذهنی درست هدایت نماید.

برای طی کردن مسیر موفقیت و یاری جستن از ضمیر ناخودآگاه تان چند مطلب مهم را هرگز از یاد نبرید: اندیشه های اکتسابی و داشتن شک و تردید نسبت به توانایی هایتان را شناسایی کرده و بهبود ببخشید. چرا که این افکار نه تنها ذهن شما را مسموم و خسته می کند، عملکرد شما را به شدت محدود کرده و برای رسیدن آنچه به عنوان هدف تعیین نموده اید تاثیرگذار خواهد بود. مثبت فکر کردن را جز عادت های روتین زندگی تان قرار دهید. ساده تر بگویم ، هر چه به خود و توانایی هایتان بیشتر ایمان داشته باشید، بیشتر تلاش خواهید کرد و به طبع آن زودتر به موفقیت دست خواهید یافت.  به ضمیر ناخودآگاه خود آموزش دهید که فقط به موفقیت، شادی ، کامیابی، سلامت و عشق فکر کند. بسیاری از کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که بسیاری از افراد علی رغم تلاش فراوان مسیر رسیدن به موفقیت را اشتباه طی کرده اند. به خود بیاموزید که روش رسیدن به اهدافتان را تغییر دهید. بدانید اهداف هوشمندانه در دسترس، مشخص، قابل اندازه گیری و نتیجه گرا هستند.

ضمیر ناخودآگاه زود باور است و هر فکری را که از ذهن خودآگاهمان به آن داده شود، می پذیرد و توان تشخیص درست از غلط و واقعیت از خیال را ندارد. از اینرو افکار و باورهایی که بیشتر تکرار می شوند، به مرور به باورهای غالب در ناخودآگاه ما تبدیل می شوند و سرنوشت را می سازند. باید باور داشته باشیم که بخش قابل توجهی از موفقیت ما بصورت بالقوه در ذهن ما نهفته است و باید با آموزش در هدایت افکار، صحبت ها و احساسات مان تبدیل به بالفعل در زندگی مان شود.

مهندس فاطمه یحیائی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=93177
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن