صنعت-معدن-تجارت

ضرورت رفع قوانین مزاحم برای رونق تولید

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس تاکید کرد: باید برای رفع موانع تولید، دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند.

به گزارش تفاهم آنلاین، عبدالرضا مصری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: در دو مجلس گذشته و مجلس فعلی کمیسیون ویژه رفع موانع تولید در مجلس تشکیل شد که فقط به مسائل بخش تولید می‌پردازد.

کمیسیون رفع موانع تولید از موفق‌ترین کمیسیون‌های مجلس بوده و در این کمیسیون قوانین راهگشای تولید به تصویب رسید که مجلس نیز آن‌ها را تایید کرد. عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس افزود: محور وظایف کمیسیون ویژه رفع موانع تولید است.

نخستین جلسه این کمیسیون سه شنبه ۱۸ شهریور تشکیل می‌شود.

مصری افزود: مشکل تولید ما اکنون قانون هوای پاک نیست، بلکه با رعایت مسائل تولیدی می‌توان جلوی تولید خودروهای آلوده کننده هوا را گرفت و می‌توان دستگاه‌ها را ملزم به رفع موانع کرد.

وی افزود: سرمایه نیروی انسانی، مواد اولیه، انرژی رقبا و غیره عوامل موثر در تولید هستند؛ بنابراین در صورت همراهی نکردن هریک از این عوامل تولید به مشکل می‌خورد. در کسب‌وکار در سال ۲۰۱۹ میلادی از بین ۱۹۰ کشور‌های دنیا رتبه ۱۲۸ را به دست آوردیم که بدترین رتبه بین کشورها بود؛ بنابراین برای رفع موانع تولید باید دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس افزود: در دوره مجلس گذشته (دهم) بیش از دو هزار قانون دست و پاگیر حذف شد، در حالی که دولت به دنبال تفکیک وزارت صنعت بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44270
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن