گزارش

معاون وزیر صمت و رئیس ایدرو تاکید کرد : ضرورت بهبود فضای پیرامونی سازمان های توسعه ای

معاون وزیر صمت و رئیس جدید هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست آغاز به کار خود بر ضرورت بهبود محیط پیرامونی سازمان های توسعه ای برای نقش آفرینی موثر در راستای راهبرد سال مقام معظم رهبری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ علی نبوی با اشاره به نقش تاریخی ایدرو در توسعه صنعتی کشور افزود: فضای فعالیت چابک و پرانعطاف سازمان های توسعه ای باید با همدلی بین بخشی دستگاه های مختلف فراهم گردد.

وی تسری دستورالعمل ها متنوع به سازمان های توسعه ای که در ذات خود باید انعطاف و چابکی سازمانی فرامتعارف داشته باشند ، را در بسیاری موارد کاهنده توان و سرعت عمل این سازمان ها ارزیابی کرد.

معاون وزیر صمت روزآمدسازی استراتژی و حرکت به سمت اقتضائات کنونی عرصه صنعت را از جمله اولویت های ایدرو برشمرد که از طریق رسوخ فناوری های نوین در صنایع موجود، آموزش های تراز جهانی مورد نیاز مدیران صنعت ، به هم رسانی زوج های فناور و نیازمند در صنعت ، پشتیبانی از تجاری سازی و دستاوردهای دانش بنیان و بسترسازی برای انقلاب صنعتی چهارمIR4 در راستای اسناد بالا دستی حوزه صنعت و تولید اجرا خواهد شد.

نبوی همچنین با اشاره به رسالت سازمان های توسعه ای در قانون اصل ۴۴ مبنی بر توسعه متوازن و اشتغال آفرینی در مناطق محروم با سرمایه گذاری در حوزه های نو ، همه جانبه نگری و دقیق تر سازی فرایندهای واگذاری بنگاه ها را خواستار شد .

وی همچنین بازگشت منابع مالی حاصل از واگذاری های قبلی طبق صراحت قانونی برای سرمایه گذاری های نوین ایدرو از سوی مراجع ذیربط را ضروری ارزیابی کرد .

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به دانش انباشته و بلوغ سازمانی بیش از نیم قرن ایدرو، تعامل حمایتگرانه و تسهیل گرانه این سازمان با بخش خصوصی را برای اجرای پروژه های همراستا با راهبرد سال مقام معظم رهبری ضروری ارزیابی کرد و شیوه های نوین تامین مالی و بهره جویی از تمام ظرفیت های موجود در کشور را از برنامه های ایدرو برشمرد .

محسن صالحی نیا رئیس سابق ایدرو نیز در گزارشی اهم اقدامات صورت گرفته در مدت تصدی این سمت را تشریح کرد.

در این نشست حسن شیخ نیا معاون مالی و اقتصادی ایدرو به نمایندگی از همکاران ستاد سازمان و مازیار زند مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین به نمایندگی از شرکت های تابعه از زحمات صالحی نیا در مدت تصدی مسئولیت ایدرو قدردانی و ضمن خیر مقدم به معاون جدید وزیر، دیدگاه های خود را در باره مسائل پیش رو ارائه کردند .

در این مراسم همچنین شهاب جنابی و حسین فرهید زاده مشاوران وزیر و مدیران کل حوزه های وزارتی و بازرسی مدیرکل بازرسی وزارت صمت ، اعضای هیئت عامل ، معاونان و مدیران سازمان گسترش و مدیران عامل شرکت های تابعه ایدرو حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83264
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن