مناطق آزاد-گردشگری

ضربه شدید کرونا به کسب و کار گردشگری در کوبا

کاهش شدید گردشگران خارجی در کوبا به علت محدودیت های کرونایی باعث شده است تا گردشگری در جوامع و شهرهای کوچک و همچنین کلان شهرهای این کشور با مشکل شدیدی روبرو شود.

به گزارش سنیم به نقل از شینهوا، اسلیدی تاماری، یک مادر 42 ساله است که بیش از یک دهه به عنوان راهنمای تور محلی در لاس ترازاس، دهکده ای در جنوب پایتخت این کشور یعنی هاوانا، مشغول به کار بوده است اما شیوع ویروس کرونا ناگهان زندگی او را تغییر داد.

در کوبا که تاکنون 3617 مورد ابتلا به کرونا و همچنین 89 مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس گزارش شده است، بسیاری از راهنماهای تور تحت تأثیر بحران اقتصادی ناشی از کرونا قرار گرفته اند چرا که دولت تدابیری را برای کاهش سرعت شیوع این بیماری در سطح کشور اتخاذ کرده است.

 

تاماری قرار بود یک فصل خوب را برای هدایت گروه های گردشگری که از این روستا بازدید می کنند تجربه کند اما اکنون او برای حمایت از تولید مواد غذایی ملی، مشغول برداشت محصول در یک مزرعه دولتی در این منطقه است.

از زمانی که این کشور جزیره ای اولین موارد ابتلا به کرونا را در 11 مارس گزارش کرد، دولت پروازهای بین المللی را به حالت تعلیق درآورد، از کشتی های خارجی در آبهای سرزمینی کوبا درخواست کرد که از مرزهای این کشور خارج شوند و این ممنوعیت را برای همه گردشگران خارجی گسترش داد.

کاهش شدید گردشگران خارجی باعث شده است تا گردشگری در جوامع و شهرهای کوچک و همچنین کلان شهرهای این کشور با مشکل روبرو شود.

در طول شیوع کرونا، بیش از 111 هزار شاغل در بخش گردشگری این کشور مجبور به انجام کارهای دیگری از جمله بهبود امکانات هتل ها یا فعالیت های اساسی اقتصادی روی آورده اند و یا به مرخصی با حقوق فرستاده شده اند.

اورلاندو راموس، رئیس آژانس مسافرتی سان کریستوبال به شینهوا گفت که گردشگری مدتی طول خواهد کشید تا دوباره به وضعیت عادی بازگردد و اکنون مهمترین چالش آژانس های مسافرتی حفظ منابع انسانی با وجود کمبود درآمد است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42303
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن