بانک-بیمه-بورس

صنعت بیمه نیازمند متخصصان داده

مدیرعامل بیمه تعاون از نوآوری و فناوری سخن می گوید.به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، مدیرعامل بیمه تعاون در زمره مدیرانی است که به مقوله نوآوری توجه دارد و او در این خصوص معتقد است: «حضور متخصصان داده ورزی در بخش های مختلف می تواند امید به انجام اقدامات نوآورانه را برای صنعت بیمه به همراه داشته باشد».

مظلومی همچنین معتقد است: «در کشورهای توسعه یافته برای استارتاپ ها و شرکت هایی که در حوزه نوآوری فعالیت می کنند معمولاً قوانین، هر از گاهی تسهیل می شوند و سندباکس ها برای تسامح و تساهل در روند فعالیت این شرکت ها تعریف شده اند. این روند تسهیل گری باعث می شود تا استارتاپ ها با فراغ بال دست به نوآوری بزنند و جرئت انجام اقدامات ساختارشکنانه را داشته باشند».
او اظهار می کند که: «اصلاً همین اقدامات ساختارشکنانه است که یکباره باعث تحولات شگرف و برهم زننده در صنایع می شود. در کشور ما سختگیری های بسیار زیادی سد راه فعالیت استارتاپ هاست چراکه هر اقدام نوآورانه ای ممکن است با موانع قانونی برخورد داشته باشد».
مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه بیان کرد: «مسئله رگولاتوری مهم ترین چالش امروز استارتاپ ها در ایران است که در این میان صنعت بیمه می تواند با تسهیل و ساده سازی قوانین و حتی مقررات زدایی زمینه فعالیت بهتر استارتاپ ها را فراهم کند».
مظلومی تصریح می کند: «با توجه به اینکه صنعت بیمه جزو خدمات مالی محسوب می‌شود و در بین تمام انواع خدمات مالی در دنیا صنعتی است که شدیدترین رگولیشن‌ها را دارد؛ یعنی سختگیرانه‌ترین نهادهای نظارتی در دنیا در بین تمام انواع خدمات مالی مربوط به بیمه است؛ چون صنعت بیمه تعهدات آینده را می‌فروشد و دفاع از حقوق بیمه‌گذاران جزو نهادهای نظارتی و رگولاتورهاست؛ به همین دلیل ناچاریم که به آن سمت حرکت کنیم».
او همچنین اظهار داشت: «به نظرم هر نوع نوآوری و تحول و تغییر در بحث بیمه بر اساس نیاز ایجاد می‌شود؛ به تعبیر دیگر حتماً باید نیازی از سوی مصرف‌کننده وجود داشته باشد تا آن تغییر ایجاد شود.»

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92568
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن