گزارش

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های زیادی وجود دارد. هرکدام از برنامه‌های مهاجرتی شرایط خاصی دارند. پرونده‌های از طریق سیستم اکسپرس اینتری یا مراکز مهاجرت استانی بررسی می‌شوند.

کانادا محبوب‌ترین نقطه جهان برای مهاجرت می‌باشد و مقصدی رویایی برای مردمان کشورهای مختلف است. این کشور از نظر کیفیت زندگی، اقتصاد، آموزش و امید به زندگی رتبه بالایی دارد. همه می‌دانند که دانش زبان و مهارت‌های ارتباطی برای مهاجرت به کشورهای خارجی بسیار مهم است. کشور کانادا دارای تنوع فرهنگی و زبانی است. مردم این کشور به زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند و مهاجران باید حداقل یکی از این زبان‌ها را یاد بگیرند. کانادایی‌ها به فرهنگ چند ملیتی علاقه دارند و آن را یکی از ارزش‌های ملی خود می‌دانند. با پاسپورت کانادایی امکان سفر به اکثر کشورهای جهان وجود دارد و این موضوع فرصت‌های کسب درآمد بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟ افرادی که تصمیم گرفته‌اند به کشور کانادا بروند بهتر است با مشاوران مهاجرتی مشورت کنند. علاوه بر این تحقیق در مورد این کشور و شرایط مهاجرت به هر یک از ایالت‌های آن می‌تواند بر موفقیت در پذیرش ویزا کانادا تاثیرگذار باشد. سایت‌های معتبر مراکز مهاجرتی استان‌ها می‌توانند اطلاعات کافی درباره شرایط مهاجرت به کانادا را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. در ادامه مطلب انواع روش‌های مهاجرتی، هزینه‌ها و مراحلی که باید طی شود بیان شده است.

مرحله اول: انتخاب روش مهاجرت

در برنامه‌ریزی برای مهاجرت انتخاب روش اخذ ویزا با توجه به شرایط متقاضی اهمیت زیادی دارد. افراد باید به دنبال بهترین مسیری باشند که با صرف هزینه مناسب، پرونده ویزای آن‌ها مورد پذیرش قرار گیرد. این کشور تابعیت دوگانه می‌دهد و ابتدا افراد اقامت موقت دریافت می‌کنند. مراحل اخذ شهروندی کانادا به 3 مرحله تقسیم می‌شود. ویزای موقت که برای مدت چند سال صادر می‌شود. مهاجران بعد از گذشت دو سال، می‌توانند برای ویزای اقامت دائم درخواست دهند. دارندگان اقامت دائم بعد از 5 سال امکان اخذ شهروندی کانادا و پاسپورت دارند. افراد به شیوه‌های مختلفی مانند تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد فرزند یا اسپانسرشیپ می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. پرونده‌های مهاجرتی کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری و اداره مهاجرت کانادا(IRCC) یا مراکز مهاجرت استانی ارزیابی می‌شوند.

ده‌ها نوع روش مهاجرتی برای اخذ ویزای کاری کانادا وجود دارد. برخی از برنامه‌های مهاجرت کاری عبارتند از: برنامه‌های کارگر ماهر(FSW)، برنامه مهارت فدرال(FSTP)، ویزای تجربه و مهارت(CEC)، برنامه‌های استانی، ویزای مهاجرت موقت(imp) ، برنامه نیروی کار استان‌های شمالی و شهرهای دورافتاده و… . سرمایه گذاری، کارآفرینی، استارتاپ و خوداشتغالی نیز روش‌های دیگری هستند که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها برای مهاجرت و اخذ ویزای کاری اقدام کنند. یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی است. در کانادا افرادی که تحصیلات تکمیلی خود را در کانادا می‌گذرانند بیشتر از فارغ التحصیلان کشورهای دیگر درآمد دارند. بالا بودن درآمد این افراد به این دلیل است که مدت زمان بیشتری در کانادا زندگی کرده‌اند و از نظر سطح زبان مهارت بیشتری دارند.

مرحله دوم: برنامه ریزی برای هزینه‌های مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا برای مجردها یا متاهل‌ها با توجه به شیوه مهاجرتی متفاوت است. به طور میانگین هزینه مهاجرت یک نفر حدود 15 هزار دلار است و برای یک زوج به 30 هزار دلار می‌رسد. اگر افراد به عنوان یک خانواده چهار نفره با دو فرزند برای یکسال به این کشور می‌روند، مهاجرت آن‌ها حدود 100 هزار دلار هزینه خواهد داشت. از 30 آوریل 2022 هزینه‌ برنامه‌های مهاجرتی کانادا افزایش یافته است و متقاضیان باید علاوه بر هزینه ویزا به مواردی مانند کرایه محل اقامت، بلیط هواپیما و… توجه داشته باشند. قیمت اجاره محل اقامت در شهرهای مختلف متفاوت است. برای مثال اجاره ماهانه یک خوابه در بیشتر استان‌ها حدود 880 الی 980 دلار می‌باشد و اجاره دو خوابه از 1100 دلار به بالا است.

هزینه رسیدگی به پرونده در اغلب برنامه‌های مهاجرتی حدود 825 دلار است و برای همسر یا شریک حقوقی نیز باید 825 دلار پرداخت شود. بررسی ویزای فرزندان زیر 18 سال همزمان با پرونده والدین انجام می‌شود که هزینه آن به ازای هر فرزند 225 دلار می‌باشد. همچنین هزینه حق اقامت دائمی در هنگام تشکیل پرونده مهاجرتی حدود 500 دلار است. پذیرفته شدگان دانشگاه‌های کانادا برای اخذ ویزا، هزینه کمتری نسبت به سایر برنامه‌های مهاجرتی پرداخت می‌کنند. هزینه صدور ویزای تحصیلی برای هر نفر 150 دلار و بازگردانی خود به وضعیت دانشجو 350 دلار است. پرداختی ویزای اسپانسرشیپ با توجه به شرایط پرونده متغیر می‌باشد. به طور معمول حدود هزار دلار باید برای ویزای اسپانسرشیپ پرداخت شود که شامل 75 دلار هزینه اسپانسرینگ، 475 دلار بررسی پرونده و 500 دلار هزینه حق اقامت دائم است. علاوه بر موارد گفته شده هزینه‌های دولتی هم هنگام ارسال پرونده درخواست ویزا به اداره مهاجرت دریافت می‌شود که در بیشتر مواقع حدود 1000 دلار برای هر نفر است.

کانادا کشوری توسعه یافته است که دارای مزایای بالای تامین اجتماعی مانند مراقبت های پزشکی رایگان و تحصیل رایگان است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از جوامع مختلف در سراسر جهان راه حل هایی را برای دریافت اقامت در کانادا جستجو می کنند.

مرحله سوم: آماده کردن مدارک مورد نیاز

مدارک خاصی برای هر روش مهاجرتی مورد نیاز است. در بیشتر برنامه‌های مهاجرت به کانادا اثبات تمکن مالی برای زندگی در این کشور الزامی است. به طورکلی مدارکی مانند پاسپورت، عکس، سند ازدواج متاهلین، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و گواهی عدم سوء پیشینه در همه پرونده‌های مهاجرتی می بایست ارائه شوند. تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده و معتبر باشند. مدارک تحصیلی هم باید بر اساس درجه‌بندی (WES) مورد تایید قرار بگیرند. داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزا امتیاز محسوب می‌شود. در اغلب موارد مدرک آزمون‌های زبان انگلیسی و فرانسه مانند IELTS و TEF مورد تایید سیستم‌های ارزیابی این کشور هستند. گاهی اوقات کنسولگری کانادا از افراد می‌خواهد که مشخصات بیومتریک خود را ثبت کنند. مشخصات بیومتریک شامل ثبت تصویر دیجیتالی و اثر انگشت است. هزینه‌های بیومتریک برای هر نفر حدود 85 دلار می‌شود.

منبع: www.atlantic724.ca/en

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86732
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن