ورزشی

صعود ۴ آزادکار ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا

۴ آزادکار ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا با شکست رقبایشان راهی نیمه نهایی شدند اما هادی وفایی پور مقابل حریفی از قزاقستان تن به شکست داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا،‌ در آغاز روز دوم و پایانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک‌ قرقیزستان،‌ رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در نخستین مبارزه مقابل کایسی تانابه از ژاپن به سختی و با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اطری در دومین مبارزه مقابل شریف اف از تاجیکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، حسین ابوذری در دور نخست مقابل اوتاخانوف از ازبکستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد به مصاف یونگ نام سو از کره شمالی رفت و در همان تایم نخست مبارزه با امتیاز عالی ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، هادی وفایی پور قهرمان ایران در این وزن و رقیب حسن یزدانی‌ برای حضور در المپیک پاریس، در دور نخست مقابل ووتی هنگ از کامبوج در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم‌ نهایی شد.

وفایی پور در دومین و مهمترین مبارزه خود در این رقابت ها به مصاف عظمت دولتبیکوف دارنده ۲ مدال برنز جهان و ۲ طلای آسیا از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

وفایی پور در شرایطی که تا ثانیه های پایانی ۲ بر یک عقب بود خیلی دیر شروع به حمله کرد و در ثانیه پایانی در حالی موفق به خاک کردن حریف خود شد که داور سوت پایان مبارزه را نواخت و امتیازی به او تعلق نگرفت. اعتراض مربیان ایران نیز با بازبینی فیلم رد شد تا یک امتیاز دیگر نیز به کشتی گیر قزاق داده شود.

طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، وفایی پور برای اینکه بتواند برای رسیدن به المپیک و رقابت با حسن یزدانی شانس داشته باشد باید در این رقابت ها به مدال طلا می رسید اما با این شکست باید منتظر تصمیم کادر فنی بماند که مشخص شود به او فرصت دوباره می دهند یا نه.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور دارنده ۳ مدال طلای جوانان و امیدهای جهان و یک طلای بزرگسالان آسیا، در دور نخست مقابل ساتوشی میورا از ژاپن در مدت زمان ۵ دقیقه و ۱۲ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل سوهه گانگ از چین با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست، به مصاف آنیرود از هند رفت و پیش از پایان مبارزه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

روز گذشته پنج شنبه و در جریان رقابت های ۵ وزن نخست این رقابت ها، رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند و پنجم شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102925
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن