ورزشی

صعود تیم ملی شطرنج ایران به رده چهارم المپیاد جهانی

تیم ملی شطرنج ایران در پایان دیدارهای روز دوم مسابقات المپیاد جهانی که به صورت آنلاین در حال پیگیری است با کسب ۲ برد و متحمل شدن یک شکست از رده ششم به رده چهارم گروه خود صعود کرد.

به گزارشمهر، مسابقات شطرنج المپیاد جهانی که از روز گذشته با حضور ۴۰ کشور و به صورت آنلاین آغاز شد امروز شنبه با برگزاری دیدارهای دور چهارم، پنجم و ششم پیگیری شد.

در دور چهارم این رقابت ها تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، آرین غلامی، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی مقابل زیمباوه به برتری ۵.۵ به ۰.۵ دست یافت.

تیم کشورمان در دور پنجم با ترکیب پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، آرین غلامی، سارا خادم الشریعه، آنوشا مهدیان و آناهیتا زاهدی فر به مصاف هند رفت و با نتیجه ۲ به ۴ این دیدار را واگذار کرد. در این دور مقصودلو برابر «ویشی آناند» قهرمان سابق جهان پیروز شد.

در دور ششم المپیاد جهانی هم تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، محمد امین طباطبایی، سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و آناهیتا زاهدی فر به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه ۵ بر یک به برتری دست یافت.

این دو برد ویک باخت در حالی در روز دوم المپیاد جهانی در کارنامه تیم ملی شطرنج ایران ثبت شد که ملی پوشان کشورمان در روز نخست مقابل چین و آلمان به ترتیب با نتایج ۲ به ۴ و ۲.۵ به ۳.۵ شکست خوردند اما مقابل گرجستان به برتری ۳.۵ به ۲.۵ دست یافتند.

در پایان دیدارهای روز دوم المپیاد جهانی شطرنج تیم ملی ایران از رده ششم که در پایان روز نخست به دست آورده بود به رده چهارم گروه A صعود کرد. ملی پوشان ایران فردا و در روز پایانی به مصاف اندونزی، ویتنام و مغولستان می روند.

در پایان دیدارهای دور هفتم تا نهم که فردا برگزار می شود، سه تیم برتر سهمیه حضور در فینال را به دست می آورند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41955

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن