گزارش

صرفه جویی ناشی از بومی سازی در ایمیدرو به مرز 1.3 میلیارد دلار می رسد

صرفه جویی ناشی از بومی سازی شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به ایمیدرو ، از ابتدای سال 99 تا پایان 1400، به مرز 1.3 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایمیدرو ، این سازمان از ابتدای سال 99، سیاست بومی سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ کرد و طی این مدت، اهداف عملیاتی از شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته را پیگیری و پایش می کند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این زمینه، طی امسال، شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی شامل گل گهر و گهر زمین، ملی صنایع مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، آلومینای ایران و غیره، 681 میلیون و 290 هزار دلار صرفه جویی ارزی می کنند.

طی سال 99 نیز به رغم برنامه ریزی حدود 500 میلیون دلاری ناشی از بومی سازی قطعات و تجهیزات، شرکت‌های مذکور بیش از 617 میلیون دلار صرفه جویی ارزی کردند. این در حالی است که علاوه بر رقم فوق، در طرح ها نیز شاهد بومی سازی و صرفه جویی ارزی بوده ایم.

بنا به این گزارش، بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ و پایین دستی طی سال های گذشته و به ویژه 16 ماه گذشته، موجب شد تا خطوط تولید در شرایط تحریم به دلیل تامین به موقع قطعات، دچار وقفه نشوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=76837
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن