گیلان

صدور 646 فقره سند مالکیت روستایی در شهرستان لنگرود

محمد اکبرزاده - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از صدور 646 فقره سند مالکیت روستایی در شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در دیدار با رحیم حیدری – فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به تهیه و اجرای طرح‌های متنوع عمرانی از قبیل طرح هادی، طرح بهسازی مسکن که عمدتا در روستاها اجرا می‌گردد، گفت: طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که با هدف بهبود محل زندگی، در امان ماندن جان و مال ساکنین در زمان بروز سوانح، ایجاد انگیزه جهت ماندن در روستاها اجرا می‌گردد.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 108 هزار خانوار در سطح روستاهای استان با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 5 درصد نسبت به ساخت مسکن مقاوم اقدام نمودند، اما اکثر اماکن روستایی بافت فرسوده دارند و در برابر سوانح آسیب‌پذیر می‌باشند، لذا از دهیاران، شوراهای اسلامی دعوت می‌شود که در راستای ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی این نهاد را مساعدت نمایند.

اکبرزاده در ادامه، به صدور سند مالکیت روستایی در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: تعداد 646 فقره برای واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان لنگرود صادر شده است که از این حیث رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: اجرای طرح هادی روستاها به منظور تامین عادلانه امکانات و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود عبور و مرور و ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی انجام می‌پذیرد که می توان گفت یکی از برنامه‌ها و اقدامات اساسی بنیاد مسکن به شمار می آید. اکبرزاده افزود: در 48 روستای بالای 20 خانوار شهرستان طرح هادی اجرا شده است.

وی بیان کرد: شهرستان لنگرود دارای 110 روستای بالای 20 خانوار جمعیت است که طرح هادی تمامی این روستاها تهیه گردیده است.

در ادامه حیدری – فرماندار شهرستان لنگرود نیز ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند بنیاد مسکن اظهار کرد: با جلب مشارکت مردمی‌ در عمران روستاها و ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه‌ای، ایمن‌سازی سکونتگاه‌ها و مقاوم‌سازی مسکن و تعامل ویژه با دستگاه‌های مرتبط می‌توان خدمات بیشتر و بهتر به روستائیان ارائه داد.

وی از عملکرد جهادی بنیاد مسکن در زمینه مقاوم‌سازی مساکن روستایی، اعطای سند مالکیت به روستاییان و بهسازی معابر روستایی همچنین در زمینه قیر رایگان برای آسفالت روستاهای شهرستان ابراز رضایت نمودند و ادامه فعالیت‌های چشمگیر بنیاد مسکن را در زمینه‌های شهری و روستایی از مدیرکل درخواست کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69749
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن