گزارش

پیش‌بینی صادرات غیرنفتی ۱۰۰ میلیارد دلاری با حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح صادرات غیرنفتی کشور با حضور شرکت‌ها و استان‌های مختلف در این رویداد بزرگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، «حسن زمانی» روز سه‌شنبه در نشست خبری برگزاری نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با بیان اینکه این رویداد بزرگترین گردهمایی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، اظهارداشت: این نمایشگاه با حضور ۱۹۸ کشور برای رقابت در بخش‌های مختلف و توسعه روابط برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ از روز شنبه (۱۰ مهرماه) با حضور ویدیویی وزیر صنعت، معدن و تجارت کار خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان‌کرد: همه شرکت‌هایی که آماده حضور و ارائه کالا و خدمات باشند برای حضور جذب شده‌اند.

زمانی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر هفته یک استان ظرفیت‌های خود را در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ها در دو مرحله ویژه در نظر گرفته شده است؛ نخست بخش صادرات غیرنفتی که بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌تواند به ۱۰۰ میلیارد دلار برسند و از سوی دیگر بسته سرمایه‌گذاری که بتواند با ارائه مناسب سرمایه‌گذاران را به پروژه‌های مختلف جذب کند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: پاویون ایران کمترین اعتبار را در میان همه کشورهای حاضر هزینه کرده است، اما در بین هشت پاویون برتر در فضایی افزون بر ۲ هزار و ۱۴ متر در اکسپو ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

افزایش ۲۵ درصدی تجارت ایران و امارات تا پایان امسال

در این نشست، «فرشید فرزانگان» رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با بیان اینکه اینکه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با وجود مشکلات پاویون مناسبی را در اکسپوی دبی برپا کرده است، اظهار داشت: موقعیت پاویون نویدبخش دیپلماسی فعال اقتصادی است که می‌تواند توان و قدرت کشور را برخلاف تنگناها به رخ جهانیان بکشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار دولت فضای جدیدی را رقم خواهد زد، تصریح‌کرد: اتاق بازرگانی متولی اعزام هیات‌های تجاری و فعالان اقتصادی به اکسپو ۲۰۲۰ دبی است تا از این فرصت برای گسترش سطح روابط استفاده شود.

فرزانگان تاکید کرد: با توجه به روند برگزاری و حضور ایران، پیش‌بینی شده تا میزان تجارت دو کشور تا پایان سال رشد ۲۵ درصدی داشته باشد.

گفتنی است نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ کار خود را از ۹ مهرماه سال جاری در دبی آغاز و تا ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=76945
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن