اجتماعی

شورای شهر مصوب کرد؛ تغییر نام خیابان «سازمان آب» در محله صادقیه به نام «مهدی بازرگان»

با تصویب اعضای شورای شهر تهران خیابان «سازمان آب» با ۱۳ بار نام تکرار، در محدوده صادقیه در منطقه ۲ و ۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی «مهدی بازرگان» تغییر نام یافت.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، اعضای شورای شهر تهران در جلسه دویست و سی ام این شورا به بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «معرفی ۸ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب» با ۱۶ رأی از ۱۶ نفر تصویب شد. همچنین اعضای شورای شهر به بررسی صورت جلسه چهلیمن جلسه نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران پرداختند.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرعی نامگذاری صورت جلسه چهلمین جلسه رسمی دور پنجم (دویست و هشتاد و دومین جلسه متوالی) را اینگونه شرح داد که پل بی نام در محدوده تهرانسر در منطقه ۲۱ شهرداری تهران به نام پیشنهادی سرلشکر خلبان شهید مکری و کوچه حاج عبدالمحمود در محدوده میدان قزوین در منطقه ۱۱ شهرداری تهران به نام پیشنهادی پروفسور شمس (مؤسس بیمارستان فارابی) تغییر نام یابد.

حسن رسولی در مخالفت با تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به نام پروفسور شمس گفت: محل کار و زندگی پروفسور شمس در خیابان ویلا بوده است و بهتر است در همان محدوده یک نام گذاری داشته باشیم. همچنین مسجد جامعی با بیان اینکه کوچه عبدالمحمود به محل اسکان کارگران و محل فروش پیچ و مهره تبدیل شده و هیچ سنخیتی با چشم پزشکی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد باید یک مکان بهتری را انتخاب کنیم و همچنین باید بگویم که ما برای اولین بار است که می‌خواهیم یک مکان به نام دانش آموزان شهید نام گذاری کنیم و این محل به دلیل آنکه محل شهادت ۱۶ دانش آموز در حمله هوایی بوده بسیار مناسب است. تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به پروفسور شمس با توجه به اعتراض‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

خیابان “سازمان آب” با ۱۳ بار تکرار، در محدوده صادقیه در منطقه ۲ و ۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی مهندس مهدی بازرگان و گذر “عدالت” با ۲۸ مورد تکرار در محدوده مختاری واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهید علی اکبر کلاته، خیابان شاهد در محدوده ارتش واقع در منطقه ۱ شهرداری تهران بنام پیشنهادی جهادگر شهید محمد تقی رضوی، همچنین خیابان سراج در محدوده شهید علی اصغر محمدی واقع در منطقه ۱۹ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهید آقاسی زاده تغییر نام یافتند.

در این میان جنجالی‌ترین این نامگذاری‌ها که مربوط به تغییر نام خیابان سازمان آب به نام مهدی بازرگان بود که مورد تائید اعضای شورای شهر قرار گرفت. احمد مسجد جامعی در موافقت با نامگذاری این خیابان به نام بازرگان به خدمات وی در سالهای پیش از انقلاب اسلامی برای ایجاد لوله کشی آب اشاره کرد و گفت: نامگذاری این خیابان به نام بازرگان از این جهت سنخیت دارد.

حق شناس با اشاره به اینکه خیابان «آزادی» با ۷۱ مورد تکرار در حد فاصل بزرگراه سعیدی تا بلوار یافت آباد واقع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران به بهتر است به نام پیشنهادی شهیدان مایلی تغییر نام یابد، گفت: میدان باربری در محدوده شهید رجایی واقع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران به نام پیشنهادی دانش آموز را مطرح کرد.

رئیس کمیسیون فرعی نامگذاری صورت جلسه چهلمین جلسه رسمی دور پنجم درباره تغییرنام معابرپی به شرح ۱۶ متری گلستان با ۹۲ مورد تکرار در محدوده پونک واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهید اسلامیان، کوچه بی نام در محدوده وحدت اسلامی واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران بنام پیشنهادی دوم، کوچه حافظ در محدوده دولت واقع در منطقه ۳ شهرداری تهران به نام پیشنهادی اعظم طالقانی کنشگر حقوق زنان هم اشاره داشت، که مورد تائید دیگر اعضا قرار گرفت.

حق شناس به تغییر نام کوچه نصر ۵ در محدوده شاهد واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهید فریدون روزبهانی، پل رو گذر کن در محدوده یافت آباد واقع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهیدان عابدی، کوچه بی نام در محدوده شهرک صدرا واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به نام پیشنهادی آشیانه ۱، کوچه بی نام در محدوده شهرک صدرا واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به نام پیشنهادی آشیانه ۲، کوچه بی نام در محدوده شهرک صدرا واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران بنام پیشنهادی آشیانه ۳، کوچه بی نام در محدوده چیتگر واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهید ابراهیم شهرکی و کوچه آبرم در محدوده کارگر واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران بنام پیشنهادی شهید حیدری جوزانی پیشنهاداتش را ارائه داد.

اعضای شورای شهر به تغییر نام این معابر به جز کوچه حاج عبدالمحمود در محدوده میدان قزوین در منطقه ۱۱ شهرداری تهران به نام پیشنهادی پروفسور شمس (مؤسس بیمارستان فارابی) رأی مثبت دادند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39592
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن