مناطق آزاد-گردشگری

شهرام آدم نژاد: فرودگاه بین‌المللی مناسب از نیازهای اصلی چابهار است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ضمن امیدواری از حل موضوع فرودگاه با پیگیری‌های مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و پشتیبانی این وزارتخانه، گفت: یک شهر لجستیک بدون فرودگاه بین‌المللی کارگو معنی نخواهد داشت. بنابراین یک فرودگاه بین‌المللی مناسب از نیازهای اصلی چابهار است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار شهرام آدم نژاد در آئین رونمایی از طرح لجستیک شرق کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس همزمان با ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل برگزار شد افزود: با توجه به اینکه چابهار مهمترین شهر لجستیکی و تنها بندر اقیانوسی کشور است، نیاز است توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل آن سرعت داده شود.

آدم نژاد ضمن تبریک روز حمل‌ونقل گفت‌: این روز می‌تواند روزی نو برای تغییر دیدگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل باشد.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل در جهان دیگر یک سرویس‌دهنده نیست بلکه یک صنعت است و برای رسیدن به این دیدگاه باید مقیاس حمل‌ونقل را تغییر دهیم و بر همین اساس نگاه ما باید در مقیاس منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

وی اضافه کرد: و اگر یک روزی حمل‌ونقل را در مقیاس بین‌المللی دیدیم، متوجه خواهیم شد که هیچ پروژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل مهم‌تر از طرح لجستیک چابهار نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تیم مدیریتی منطقه آزاد چابهار را یک تیم مدیریتی خردمند نام نهاد و گفت: تلاش‌های قابل قبولی در منطقه آزاد چابهار انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مزیت اول راه‌آهن در حوزه بار است و بعد در حوزه مسافر، گفت: دنیا دارد به این سمت می‌رود و آن چیزی که در دنیا در حوزه مسافر مزیت است قطار پرسرعت است نه قطار 60 کیلومتر در ساعت

وی خاطرنشان ساخت: دو پروژه راه‌آهن چابهار و قزوین رشت آستارا از اولویت‌های حوزه حمل‌ونقل کشور هستند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از چابهار به‌عنوان بندر صلح و رونق کشورهای منطقه یادکرد و افزود: قواعد بین‌المللی در چابهار رعایت شود و برای مرکز لجستیک آن هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57760
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن